Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że Nowa Telefonia z Warszawy musi wypłacić po 60 zł rekompensaty osobom, które zostały wprowadzone przez nią w błąd. Operator ma również zwrócić kary za wypowiedzenie umowy lub umożliwić ich rozwiązanie bez żadnych kosztów ze strony klienta.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał decyzję wobec spółki Nowa Telefonia z Warszawy, oferującej usługi telekomunikacyjne i zawierającej umowy w domach konsumentów. Z ich skarg wynika, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze. UOKiK podaje przykładowe skargi:
Zobacz: Nowa Telefonia - nagonka na małych operatorów?
Zobacz: Twoja Telekomunikacja odwoła się od decyzji UOKiK
Wprowadzanie konsumentów w błąd stanowi nieuczciwą praktykę rynkową, za którą grozi kara do 10% obrotów firmy. UOKiK zrezygnował jednak z jej nałożenia i przyjął zobowiązanie Nowej Telefonii do wyeliminowania skutków swojej praktyki.
- Uznaliśmy, że lepiej będzie, jeśli spółka wynagrodzi straty poszkodowanym. W efekcie jej nieuczciwych działań konsumenci mogli nieświadomie zmienić operatora. Mogło się to dla nich wiązać z wysokimi karami finansowymi za rozwiązanie umowy: z dotychczasową albo nową firmą.
- powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK
Zgodnie z decyzją Urzędu, Nowa Telefonia musi:
Zobacz: UOKiK: Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych to wprowadzanie konsumentów w błąd
Zobacz: Spór UOKiK i T-Mobile o
Więcej szczegółów można znaleźć w decyzji UOKiK.
Źródło tekstu: UOKiK