DAJ CYNK

W 2014 roku sprzedano 19 mln urządzeń noszonych

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Sprzedaż urządzeń noszonych stale rośnie. Smartwatche, inteligentne opaski, okulary i podobne urządzenia staja się coraz popularniejsze.

Sprzedaż urządzeń noszonych stale rośnie. Smartwatche, inteligentne opaski, okulary i podobne urządzenia staja się coraz popularniejsze.

Prognozy mówią, że w 2019 roku sprzedaż urządzeń noszonych wzrośnie do 168,2 mln, zaliczając roczny wzrost na poziomie 54,7%. Podstawowym sposobem łączności ma pozostać Bluetooth, a samodzielnych urządzeń, korzystających z sieci komórkowych, ma trafić na rynek 16,6 mln. Głównie mają to być smartwatche i urządzenia monitorujące ludzi i bezpieczeństwo.

Z pośród tegorocznych 19 mln urządzeń, 13 mln z nich stanowiły urządzenia służące do mierzenia aktywności fizycznej. Największy w tym udział miały urządzenia firm Fitbit, Jawbone i Garmin. W tej kategorii konkurencja stale rośnie odkąd smartwatche bardziej znanych producentów, jak Samsung czy Sony, również potrafią mierzyć funkcje życiowe użytkowników podczas aktywności fizycznej. Do 2019 ilość urządzeń dedykowanych dla szeroko pojętnej branży fitness ma wzrosnąć do 42 mln sztuk.

Wiele z urządzeń noszonych jest dopiero w fazie eksperymentów. Do takich można zaliczyć wprowadzone w 2014 roku smartwatche z okrągłymi ekranami. Zostały one na tyle dobrze przyjęte, że producenci tradycyjnych zegarków zainteresowali się ich produkcją w przyszłości. Wiele firmy jest również zainteresowanych produkcją coraz to nowszych inteligentnych urządzeń. Opaski uwierzytelniające jako przepustki, pierścienie z powiadomieniami, a nawet kaski motocyklowe, rękawice i... buty.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: cellular-news; wł