Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w październiku 2017 roku w wybranych branżach. Branża telekomunikacyjna wydała 103,3 mln zł, a największy udział w tej puli miały sieci Plus oraz Orange.
Budżety Plusa i Orange wyniosły około 25 mln zł każdy. Na trzecim miejscu znalazł się T-Mobile z reklamami o wartości 19,4 mln zł, natomiast Play wydał 11,1 mln zł.
IMM sprawdził także, co było tematem reklam. W największym stopniu prezentowano oferty na abonament, oferty Internetu, a także pakiety łączone (telewizji, Internetu i telefonii w jednym).
Dla porównania prezentujemy dane wszystkich branż z podziałem na poszczególne media.
Zaznaczyć jednak trzeba, że podawane powyżej kwoty są wydatkami według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. W rzeczywistości należałoby uwzględnić wysokie rabaty.
Źródło tekstu: Instytut Monitorowania Mediów, wł