Kanadyjski BlackBerry zaprezentował wyniki finansowe po IV kwartale fiskalnym 2014 roku, zakończonym 1. marca.
W IV kwartale firma odnotowała 423 mln dolarów straty, co przełożyło się na spadek o 80 centów na akcję. W ciągu ostatnich 3 miesięcy BlackBerry sprzedał 3,4 mln sztuk smartfonów, z czego niespełna 1/3 stanowiły urządzenia z najbardziej promowaną platformą BlackBerry 10.
Firma szuka innych źródeł finansowania, głównie w usługach. Warto przypomnieć, że BBM (komunikator internetowy) ma obecnie bazę ponad 85 mln użytkowników. Spodziewać możemy się w najbliższym czasie dodatkowych usług z nim związanych, jak i reklam kontekstowych w komunikatorze. Szykują się też zmiany w kadrze zarządzającej BlackBerry, jak i mocniejsze skupienie się firmy na klientach biznesowych i instytucjach rządowych.
Szef firmy, John Chen przewiduje, że BlackBerry stanie się ponownie rentowny w 2016 roku, a pozytywne przepływy pieniężne pojawią się w ciągu najbliższych czterech kwartałów.
Źródło tekstu: BlackBerry, wł