DAJ CYNK

Wyniki Huawei w 2016 roku

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Przychody całej grupy Huawei w 2016 roku wyniosły 75,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Nie przełożyło się to jednak na zyski. Zysk netto wzrósł o 0,4% i wyniósł 5,3 mld dolarów.



Przychody całej grupy Huawei w 2016 roku wyniosły 75,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Nie przełożyło się to jednak na zyski. Zysk netto wzrósł o 0,4% i wyniósł 5,3 mld dolarów.

Huawei podzielony jest na trzy główne grupy: Carrier, dostarczającą sprzęt do budowy sieci komórkowych i usług telekomunikacyjnych, Enterprise dostarczającą klientom korporacyjnym sprzęt, oprogramowanie i usługi, Consumer dostarczającą urządzenia i akcesoria mobilne. Udział grup w przychodach za zeszły rok jest odpowiedni: Carrier - 55,7%, Consumer - 34,5%, Enterprise - 7,8%. W podziale na regiony, największe przychody pochodzą z rynku chińskiego - 45,3%. Kolejnymi znaczącymi rynkami są: EMEA (kraje obszaru Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki) - 30%, Azja i Pacyfik - 12,9% oraz Ameryka - 8,5%.

W 2016 roku grupa biznesowa Carrier wygenerowała 41,8 mld dolarów przychodu, co daje wzrost o 23,6% rok do roku. Wynik ten osiągnięto dzięki postawieniu na cyfrową transformację, wykorzystując możliwości w zakresie chmury obliczeniowej, wideo czy też Internetu Rzeczy

Grupa biznesowa Enterprise dostarczyła infrastrukturę teleinformatyczną do firm z sektora finansowego i przemysłu energetycznego, a także do instytucji rządowych oraz bezpieczeństwa publicznego. Przyniosło to koncernowi 5,9 mld dolarów przychodu, co daje wzrost o 47,3%.

Natomiast dzięki nowym produktom oraz wzrastającej na całym świecie rozpoznawalności marki Huawei grupa biznesowa Consumer dostarczyła na rynek 139 mln smartfonów. Tym samym odnotowała 25,9 mld dolarów przychodu, czyli o 43,6% więcej niż w 2015 r.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Huawei, wł