DAJ CYNK

Wyniki Netii po 3Q2017

msnet

Prawo, finanse, statystyki

W III kwartale Grupa Netia uzyskała 356 mln przychodów, co oznacza 2,3% spadek w ujęciu rocznym. Zysk netto wyniósł 14,5 mln zł i był niższy o 3,8% niż przed rokiem.



W III kwartale Grupa Netia uzyskała 356 mln przychodów, co oznacza 2,3% spadek w ujęciu rocznym. Zysk netto wyniósł 14,5 mln zł i był niższy o 3,8% niż przed rokiem.

Skorygowany Zysk EBITDA za III kwartał 2017 roku wzrósł o 6% w stosunku do II kwartału, osiągając kwotę 103 mln zł (marża 29 proc.). Po 9 miesiącach bieżącego roku roku Skorygowany Zysk EBITDA to 297 mln zł (-11% r-d-r).

Segment B2C wypracował 167 mln zł (mniej o 2% k-d-k) natomiast segment B2B 184 mln zł (mniej o 1% k-d-k i wzrost o 1% r-d-r) - tu spadek kwartalny wynika z niższych o 2 mln zł przychodów z usług głosowych. Skorygowany Zysk EBITDA wyniósł 29 mln zł w B2C (marża 18,2%, wyższa o 1,5 pp k-d-k) i 71 mln zł w B2B (marża wzrosła z 36 do 38,4%).

Łącznie przez 9 miesięcy 2017 roku przychody wyniosły 1,09 mld zł, o 6% mniej niż w analogicznym okresie roku 2016. Zysk netto wyniósł 41,5 mln zł i był o 37% wyższy niż przed rokiem.

Na koniec września 2017 r.oku Netia świadczyła 1,53 mln. usług (RGU) w segmencie B2C, w tym 48% świadczonych było na własnej sieci (wzrost o 2 pp.). W III kwartale utrzymane zostały trendy polegające na odpływie abonentów na nisko marżowych usługach na sieci obcej (głównie WLR i BSA) oraz niezmodernizowanych liniach na sieci własnej. Jednocześnie Netia zwiększyła w tym czasie - o 6 tys. sztuk - liczbę usług na łączach NGA. Netia podaje, że w ostatnich miesiącach odnotowuje też coraz silniejsze symptomy, które wskazują na wzrost efektywności sprzedaży za sprawą modernizacji sieci do standardu światłowodowego, jak również znaczącą poprawę wskaźnika penetracji usługami w budynkach, w których sieć została już zmodernizowana.

W trakcie III kwartale bieżącego roku Netia zwiększyła bazę abonentów usług TV (o 2 tys. do 184 tys.) oraz usług mobilnych (o 7 tys. do 132 tys.). 49% klientów usług szerokopasmowych na sieciach własnych operatora korzysta z pakietów z TV. W ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług mobilnych (świadczone w modelu MVNO) liczba klientów Netia Mobile wzrosła o 30%. Dzięki temu - pomimo silnej presji rynkowej - spółka utrzymuje od wielu kwartałów stabilne ARPU na poziomie 56 zł.

Przez 9 miesięcy bieżącego roku Netia przeznaczyła na inwestycje 185 mln zł, z czego 100 mln w segmencie B2C. 57 mln zł przeznaczono na projekt modernizacji Sieć XXI w. Skorygowany operacyjny FCF za 9 miesięcy 2017 roku wyniósł 114 mln zł (spadek o 40% r-d-r), zaś w samym III kwartale osiągnął 44 mln zł (+106% k-d-k oraz -20% r-d-r). Na koniec września 2017 roku wskaźnik zadłużenia do Skorygowanego Zysku EBITDA za 2016 rok wyniósł 0,65x.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Netia, wł