DAJ CYNK

Wyniki PTC po 4Q2012

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Polska Telefonia Cyfrowa na koniec 2012 roku obsługiwała 16,04 miliona klientów, co czyni ją największym operatorem komórkowym w kraju z udziałem w rynku na poziomie 29,5%.

Polska Telefonia Cyfrowa na koniec 2012 roku obsługiwała 16,04 miliona klientów, co czyni ją największym operatorem komórkowym w kraju z udziałem w rynku na poziomie 29,5%.

Wzrost bazy klientów w całym roku wyniósł 1,879 miliona i był realizowany we wszystkich kwartałach. W 2012 roku spółka zwiększyła bazę klientów postpaid o 231 tysięcy (z 6,765 mln do 6,996 mln). Jest to ponad 9-krotnym wzrostem w porównaniu z poprzednim rokiem, w którym PTC zyskała 25 tysięcy klientów kontraktowych. 218 tys. nowych aktywacji zyskały w 2012 roku oferty mobilnego dostępu do Internetu(wzrost o 28,9% rok do roku). Na koniec roku spółka świadczyła usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu 973 tysiącom klientów.

Największy skok bazy to jednak oferty prepaid, które z 7,396 mln aktywnych kart SIM podskoczyły o 1,648 mln do 9,044 mln kart. Tak duży wzrost bazy to efekt przede wszystkim wprowadzenia rocznej ważności konta w ofertach prepaid (październik 2011). Wprowadzenie opłaty za usługę od marca 2013 roku może tę dynamikę osłabić.

Zobacz: [Aktualizacja] T-Mobile: Roczna ważność konta od marca będzie płatna.

W czwartym kwartale PTC wypracowała przychody na poziomie 1,751 miliarda złotych. Natomiast w całym 2012 roku przychody PTC wyniosły 7,023 miliarda złotych i były niższe o 1,9% w porównaniu do 2011 roku. W 2012 roku EBITDA PTC wyniosła 2,454 miliarda złotych, w samych czwartym kwartale EBIDTA osiągnęła wartość 661 milionów złotych i była to wartość zbliżona do poprzedniego kwartału. W całym 2012 roku PTC wypracowała marżę EBIDTA na poziomie 34,9%.

Spółka prowadzi jeden z największych projektów dotyczących modernizacji sieci w Europie. Inwestycje w budowę najnowocześniejszej sieci odzwierciedla wzrost wydatków inwestycyjnych (Cash Capex) do 939 milionów złotych w 2012 roku. Na koniec zeszłego roku PTC rozbudowało sieć w 108 rejonach, które obejmują swoim zasięgiem ponad 40% powierzchni kraju. Średnia liczba danych transmitowanych na tych obszarach wzrosłą o 43% w 2012 roku.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln

3Q12

6,950 mln

8,625 mln

15,575 mln

4Q12

6,996 mln

9,044 mln

16,040 mln



Przychody i EBIDTA:

Przychód

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q11

1,736 mld zł

568 mln zł

32,7%

2Q11

1,794 mld zł

697 mln zł

38,9%

3Q11

1,819 mld zł

648 mln zł

35,6%

4Q11

1,808 mld zł

676 mln zł

37,4%

1Q12

1,747 mld zł

538 mln zł

30,8%

2Q12

1,779 mld zł

592 mln zł

33,3%

3Q12

1,746 mld zł

662 mln zł

37,9%

4Q12

1,751 mld zł

661 mln zł

37,6%


Koszt pozyskania klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)

1Q11

501 zł

8 zł

95 zł

339 zł

2Q11

432 zł

4 zł

79 zł

293 zł

3Q11

386 zł

8 zł

79 zł

278 zł

4Q11

362 zł

4 zł

75 zł

186 zł

1Q12

539 zł

8 zł

127 zł

238 zł

2Q12

502 zł

9 zł

110 zł

204 zł

3Q12

389 zł

8 zł

87 zł

219 zł

4Q12

366 zł

4 zł

82 zł

132 zł


Minuty na klienta

Abonament

Łączny

1Q11

211

135

2Q11

219

140

3Q11

222

142

4Q11

222

135

1Q12

221

130

2Q12

226

129

3Q12

227

126

4Q12

232

124


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

Łączny

Procent przychodu z usług niegłosowych

1Q11

67 zł

16 zł

39 zł

27%

2Q11

67 zł

16 zł

43 zł

27%

3Q11

66 zł

16 zł

41 zł

26%

4Q11

66 zł

13 zł

39 zł

29%

1Q12

63 zł

11 zł

35 zł

29%

2Q12

63 zł

11 zł

34 zł

31%

3Q12

61 zł

8 zł

33 zł

30%

4Q12

58 zł

8 zł

29 zł

32%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PTC