W połowie 2012 roku UPC Polska miało 1 478 800 klientów, a wzrost w liczbie sprzedanych usług netto w II kwartale wyniósł 17,4 tys. Łączna liczba klientów "sezonowo" spadła o 14,1 tys.
Na koniec II kwartału klienci UPC korzystali z 2554,6 tys. usług, w tym 638,7 tys. telewizji analogowej, 688,9 tys. telewizji cyfrowej, 809,6 tys. Internetu i 417,4 tys. telefonii.
Wzrost liczby klientów indywidualnych telewizji cyfrowej o 56 tys. w porównaniu do poprzedniego półrocza oraz 26,2 tys. w drugim kwartale w porównaniu do pierwszego kwartału potwierdza, że dla coraz liczniejszej grupy odbiorców istotna staje się przede wszystkim cyfrowa jakość, interaktywność oraz bogaty wybór treści. Dzięki temu po raz pierwszy w historii firmy liczba klientów telewizji cyfrowej przekroczyła liczbę abonentów pakietów analogowych.
Zwiększenie liczby użytkowników Internetu o 9,3 tys. w II kwartale to efekt inwestycji w sieć i konkurencyjnej oferty o "najlepszej na rynku relacji ceny do prędkości". W drugim kwartale wzrost o 21,2 tys. abonentów odnotowała także usługa telefoniczna.
Nieznaczny "sezonowy" spadek liczby klientów o 14,1 tys. w porównaniu do pierwszego kwartału wynika z odłączeń klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów.
Rośnie liczba klientów korzystających z pakietów - na koniec drugiego kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało prawie 50% abonentów.
Obecnie 100% sieci UPC zmodernizowane jest do standardu DOCSIS 3.0, dzięki czemu klienci mogą korzystać z najszybszego w Polsce Internetu o prędkości do 150 Mb/s, a w jego zasięgu jest ponad 2,6 miliona polskich gospodarstw domowych.
Źródło tekstu: UPC