DAJ CYNK

Sony nie chce konkurować z firmami Apple i Samsung

msnet

Sprzęt

Japońska firma będzie nadal produkować smartfony, ale nie będą one konkurować z produktami Apple'a i Samsunga - powiedział dyrektor generalny Sony.



Japońska firma będzie nadal produkować smartfony, ale nie będą one konkurować z produktami Apple'a i Samsunga - powiedział dyrektor generalny Sony.

CEO Sony Kazuo Hirai spodziewa się, że kierowana przez niego firma odnotuje w tym roku rekordowy zysk operacyjny, wynoszący równowartość 5,87 mld dolarów. Smartfony japońskiej firmy nie stanowią jednak konkurencji dla produktów Apple'a i Samsunga i jest wiele osób, które uważają, że Sony powinien zrezygnować z produkcji tego typu urządzeń. Innego zdania jest kierownictwo producenta Xperii.

Powodem, dla którego to robimy, nie jest to, że uważamy smartfony za przyszłość, ale dlatego, że musimy komunikować się z niektórymi urządzeniami podłączonymi do sieci. Jeśli wydostaniemy się z przestrzeni [komunikacji], nie będziemy mieli okazji zagrać w następnej zmianie paradygmatu - powiedział Hirai.

Nie chodzi o dzisiejsze smartfony, chodzi bardziej o patrzenie poza smartfony - na to, co będziemy robić - i bycie graczem w tej przestrzeni, najlepiej liderem. Z tego strategicznego powodu chcę się upewnić, że zostaliśmy nie w biznesie smartfonów, ale w branży telekomunikacyjnej.

Japoński koncern jest wciąż głównym dostawcą czujników obrazu dla producentów smartfonów, takich jak Apple, Samsung, LG, Huawei i inni.


Kazuo Hirai, CEO firmy Sony

Szef Sony jest zapalonym zwolennikiem japońskiej koncepcji Kando, która polega na ustanowieniu emocjonalnego związku między tym, co Sony nazywa ostatnim jednym calem dla konsumenta a czynnikiem, który wzbudza entuzjazm i lojalność.

Produkty Sony muszą mieć funkcjonalną i emocjonalną wartość - powiedział Hirai. Każdy może zapewnić funkcjonalną wartość w tej skomercjalizowanej przestrzeni, ale wartość emocjonalna jest częścią filozofii projektowania Sony, będącej częścią DNA Sony odkąd firma 71 lat temu rozpoczęła działalność. Trochę tego straciliśmy na chwilę, a moim zadaniem było ożywienie dumy z tego, co robimy pod względem dostarczania wartości emocjonalnej.

Zobacz: Xperie otrzymują styczniowe poprawki zabezpieczeń
Zobacz: Xperia XZ Pro - przyszły flagowiec Sony z ekranem 4K OLED
Zobacz: CES 2018: Sony pokazał nowe słuchawki bezprzewodowe dla aktywnych
Zobacz: CES2018: Xperia XA2 , XA2 Ultra i L2 zaprezentowane

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: The Guardian, wł

Tagi: sony