DAJ CYNK

Android bardziej rentowny niż iOS - pierwszy raz w historii

LuiN

Sprzęt

Analitycy z Opera Mediaworks twierdzą, że pierwszy raz w historii Android stał się bardziej rentowny od iOS pod względem przychodów z reklamy mobilnej.

Analitycy z Opera Mediaworks twierdzą, że pierwszy raz w historii Android stał się bardziej rentowny od iOS pod względem przychodów z reklamy mobilnej.

Przez ostatnie lata użytkownicy iPhone'ów i iPadów byli najbardziej aktywną grupą użytkowników mobilnego Internetu, zarówno pod względem intensywności korzystania z sieci, mobilnych zakupów, jak i interakcjami z mobilną reklamą. Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników, nadal cechy te zostały zachowane. Przybyło natomiast tak wielu użytkowników Androida, że to właśnie platforma Google'a zaczęła zarabiać więcej na reklamie.

Android generuje obecnie 65,17% mobilnego ruchu, przynosząc 45,77% całkowitych przychodów z mobilnej reklamy. iOS z 22,34% światowego ruchu generuje 45,44% przychodów. Wynik urządzeń Apple'a wciąż jest rzecz jasna bardzo imponujący.

Gdzie brakujące procenty? Symbian z 3,99% ruchu odpowiada za 1,27% przychodów, BlackBerry ma 1,87% światowego ruchu i 1,96% rynku mobilnej reklamy, a WindowsPhone to zaledwie 0,16% ruchu i 0,09% przychodów z reklamy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Opera Mediaworks, wł