To, że HTC znajduje się obecnie w głębokim dołku - wiemy od dawna. Eksperci z branży technologicznej zastanawiają się, jak długo ten producent jest jeszcze w stanie "pociągnąć". Najnowsze wieści z Tajwanu niestety nie napawają szczególnym optymizmem.
Styczeń 2020 okazał się dla HTC drugim najgorszym miesiącem w historii firmy. Rok 2019 był natomiast najgorszym rokiem i wiele wskazuje, że kolejny może pobić wcześniej ustanowiony rekord. Analitycy już w tym momencie uważają, że rok 2020 będzie zdecydowanie cięższym dla producenta, który przecież w pierwszych latach rewolucji mobilnej uchodził za wzór - zarówno pod kątem projektowania jak i sprzedaży telefonów komórkowych.
Zobacz: Apple zarabia w dwa tygodnie więcej na AirPods niż HTC na wszystkim w rok
W ciągu jednego miesiąca (stycznia 2020), HTC udało się wygenerować 16 mln dolarów przychodu - warto wspomnieć o tym, że są to przychody pochodzące z dwóch działów: VR i mobile. Oznacza to, że mamy do czynienia z drugim najgorszym miesiącem pod względem przychodów w firmie: jeszcze mniej pieniędzy HTC pozyskało w lipcu zeszłego roku. Tłumaczono to wtedy "okresem ogórkowym" w branży technologicznej, jednak HTC zdecydowanie nie pomaga słabe portfolio oraz nikłe zainteresowanie konsumentów nowymi sprzętami.
Warto porównać te 16 mln dolarów do tego, co udało się HTC wygenerować w innych okresach. W porównaniu do grudnia, okresu żniw wśród producentów elektroniki użytkowej, HTC zaliczyło spadek o 21,4%. Sporo. Jednak w porównaniu do tego samego miesiąca w roku poprzednim można zauważyć pełnię dramatu producenta. Spadek o 52,4% (33 mln dolarów przychodu) to dobitny dowód na to, że w szeregach HTC jest bardzo coś nie tak i jeżeli producent szybko czegoś z tym nie zrobi, będziemy mieć do czynienia ze spektakularnym upadkiem jednej z legendarnych marek.
Zobacz: HTC obniża ceny zestawów do VR z rodziny Vive Pro - nawet o 800 zł
HTC nie pomaga polityka, która zakłada istotność działu VR w firmie. Konsumenci niekoniecznie są tak zainteresowani tą technologią, jakby sobie tego życzył producent. Cały czas atrakcyjne dla klientów są smartfony, jednak te od HTC nie miały szczęścia na rynku: zdecydowanie częściej ten producent nie miał pomysłu na to jak je tworzyć i... jak je mądrze sprzedawać.
Źródło tekstu: https://www.phonearena.com/