DAJ CYNK

Huawei: 75 mln smartfonów w 2014 roku

LuiN

Sprzęt

Huawei opublikował więcej informacji na temat swoich wyników w 2014 roku. Dział konsumencki sprzedał 138 mln urządzeń, z czego 75 mln stanowiły smartfony.

Huawei opublikował więcej informacji na temat swoich wyników w 2014 roku. Dział konsumencki sprzedał 138 mln urządzeń, z czego 75 mln stanowiły smartfony.

Ogólna sprzedaż urządzeń (telefony, tablety, modemy etc.) wzrosła w skali roku o 7,8%. Najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż smartfonów - 75 mln sztuk to o 45% więcej niż przed rokiem. Wygląda na to, że decyzja producenta z 2012 roku o skupieniu się na średniej i górnej półce cenowej przynosi rezultaty.

Od maja do końca roku Huawei sprzedał 4 mln sztuk ekstremalnie smukłych smartfonów Ascend P7, kolejne dwa miliony sprzedanych urządzeń stanowił wrześniowy phablet Ascend Mate 7 (wkrótce recenzja na TELEPOLIS.PL). Choć są to dobre wyniki, warto przypomnieć, że Huawei liczył na sprzedaż 10 mln sztuk Ascenda P7 do końca 2014 roku i łącznie ponad 80 mln sztuk sprzedanych smartfonów.

Niepozorny Honor 3C sprzedał się w liczbie 8 mln sztuk, a debiutujący niedawno Honor 6 - 3 mln sztuk. Cała rodzina urządzeń Honor osiągnęła w 2014 roku sprzedaż na poziomie 20 mln sztuk.

Wartość sprzedaży smartfonów przekroczyła po raz pierwszy 10 mld dolarów, osiągając wartość 12,2 mld dolarów (wzrost roczny o 30%). Jak pisaliśmy wcześniej, cały dział urządzeń konsumenckich (wraz z tabletami i modemami) odnotował sprzedaż na poziomie 16 mln dolarów. Aż 41% sprzedaży stanowiła dystrybucja poza salonami operatorów (na koniec 2014 roku Huawei miał 630 salonów sprzedaży). Producent pochwalił się również wzrostem rozpoznawalności marki do 65% w porównaniu do 52% przed rokiem (badanie przeprowadzone w 32 krajach). Zobacz: Konsumencki dział Huaweia miał w 2014 roku sprzedaż na poziomie 16 mld dolarów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Huawei, wł