DAJ CYNK

Huawei numerem jeden na świecie, Honor tuż za nim. To założenia nowej strategii firmy

orson_dzi

Sprzęt

Richard Yu, Dyrektor Wykonawczy Huawei Consumer BG ogłosił wspólną strategię dla marek Huawei i Honor. Chińczycy chcą całkowicie podbić lokalny i światowe rynki smartfonów.

Nowa strategia Huaweia to trzy główne filary:

  • Huawei staje się samodzielnym liderem sprzedaży smartfonów na świecie,
  • Honor zostaje drugim producentem smartfonów w chinach i czwartym na świecie,
  • Huawei ma wspierać markę Honor w zakresie rozwoju produktów i kontynuować inwestycje w zakresie innowacji, kanałów dystrybucji i strategii sprzedazy.

Richard Yu uważa, że to nowy etap w rozwoju Huaweia, a obie marki już w tym roku mogą wspólnie stać się liderem sprzedaży smartfonów na świecie. Jak na razie ma to w dużym stopniu zależeć od smartfonów serii Huawei P30 oraz Honor 20.

Zobacz: Testujemy Huawei P30 Pro - zoom 50x i zdjęcia nocne jakich nie widział świat [wideo]

Huawei przypomina też poprzednie filary strategii firmy, które zostały przyjęte w 2012 roku. Były to:

  • transformacja z marki dostosowanej do wymogów operatora (ODM) w niezależną markę (OEM),
  • wzrost jakości produktów z najniższej półki do jakości produktów ze średniej i najwyżej półki,
  • koniec sprzedaży prostych telefonów (bez otwartego systemu operacyjnego),
  • wykorzystanie 4-rdzeniowego procesora Hi-Silicone (Kirin) i modemu Balong,
  • rozwój sektora handlu elektronicznego,
  • zaprojektowanie własnego interfejsu Emotion UI (EMUI),
  • osiągnięcie wiodącej roli na rynku sprzętu komputerowego.

Patrząc na to jak zmieniały się losy Huaweia od 2012 roku można śmiało powiedzieć, że firma z sukcesem zrealizowała założenia z 2012 roku. Wiele będzie zależało od postawy Samsunga i Apple'a. Koreańczycy wiedzą, że muszą gonić produkty Chińczyków, co pozwoli im na zachowanie pozycji lidera rynku. Apple to cały czas wielka niewiadoma. Głosy rynku są zgodne - firma musi ponownie tworzyć innowacyjne produkty i nie może już bazować wyłącznie na samej renomie marki. Tylko czy sam Apple w końcu to zrozumiał?

Zobacz: [Aktualizacja] Huawei zakończył 2018 rok z przychodem przekraczającym 100 mld dolarów - po raz pierwszy w historii
Zobacz: Apple nie potrafił stworzyć ładowarki Air Power. Projekt został anulowany

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Huawei