DAJ CYNK

Polacy najczęściej korzystają z mobilnego Internetu za pomocą telefonów Samsunga

LuiN

Sprzęt

W 2016 roku telefony i tablety Samsunga wygenerowały 37,2% mobilnych odsłon polskich stron internetowych. Drugi był Apple.



W 2016 roku telefony i tablety Samsunga wygenerowały 37,2% mobilnych odsłon polskich stron internetowych. Drugi był Apple.

Samsung rozpoczął 2016 rok z wynikiem 37,2% udział w polskim mobilnym Internecie i z takim samym wynikiem rok zakończył. Na kolejnych miejscach rankingu działo się natomiast znacznie więcej.

Apple, ponownie zajmujący drugą lokatę, zmniejszył swój udział w ciągu roku o 0,5 punktu procentowego do 20,7%. 2 punkty procentowe stracił LG, spadając do udziału poniżej 10% (9,5%), natomiast Huawei ponad dwukrotnie zwiększył swój udział, w ciągu roku przeskakując z 3,5% do 8,7%. W tym roku Chińczycy prawdopodobnie szybko pokonają LG i zaczną zbliżać się do wyników Apple'a.

Piąta lokata należy do firmy Sony, która od lat trzyma się na polskim rynku lepiej niż w globalnych rankingach. Jednak i u Japończyków był spadek - z 9,2% do 8,0%. Co ciekawe, szóste miejsce należy do Nokii, która pomimo 1,7 p.p. straty, nadal odpowiada za aż 7% ruchu w polskim mobilnym Internecie.

Pomimo spadków sprzedaży i niezbyt optymistycznych globalnych wyników finansowych, tajwański HTC wydaje się radzić sobie w Polsce całkiem dobrze. Z 4,8% udziału na początku roku, firma kończyła 2016 rok z wynikiem o prawie 1 punkt procentowy lepszym - 5,7%.

Lenovo i jego marka Motorola odpowiadali na koniec 2016 roku za 1,1% mobilnych odsłon polskich stron internetowych, a udział Asusa spadł z 0,5 do 0,3%. Sporą niespodzianką jest powrót ZTE, który na początku 2016 roku był praktycznie nieobecny, a w grudniu miał już 0,6% ruchu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius, wł