DAJ CYNK

Rozkładany OnePlus? Nie, to trollująca reklama promocji

Mieszko Zagańczyk

Sprzęt

Rozkładany OnePlus? Nie, to trollująca reklama promocji

Gdy zbliżała się premiera nowych, rozkładanych smartfonów Samsunga, firma OnePlus zapowiedziała na ten sam dzień prezentację swojego własnego, otwieranego telefonu. A przynajmniej tak to mogło wyglądać, chociaż ostatecznie wszystko okazało się trollowaniem i nieco ryzykowną promocją OnePlus i T-Mobile.

W ostatnich dniach firma OnePlus zamieściła w mediach społecznościowych krótki filmik, przedstawiający tajemniczy, dwuczęściowy smartfon. Model ten trochę przypominał Galaxy Foldy, ale jeszcze bardziej kojarzył się z LG G8X ThinQ Dual Screen, czyli smartfonem z dodatkowym ekranem w dołączanym etui.

Zobacz: Co dziś pokaże OnePlus? Chińczycy szykują coś nowego

Chociaż od początku ta zapowiedź OnePlusa budziła wiele wątpliwości, niektórzy wzięli ją na poważnie. Komentujących na Twitterze dziwił termin „premiery” – tego samego dnia, co Galaxy Unpacked Samsunga, a po drugie filmik zdradzał, że nie będzie to smartfon z elastycznym ekranem, lecz klon modelu LG. A to dziwiło jeszcze bardziej. Dlaczego OnePlus chce wyciągać z lamusa konstrukcje, które nie przyjęły się na rynku?

Zobacz: Samsung Galaxy Z Fold3 i Z Flip3 – składane pożądanie [wideo]

Ostatecznie okazało się, że rację mieli ci, którzy czuli w tym trolling OnePlusa. W kolejnym filmiku z „rozkładanym smartfonem” okazało się, że amerykański oddział firmy przygotował specjalną promocję – zniżkę 50% na zakup OnePlus 9 w sieci T-Mobile USA. Za standardową cenę można kupić dzięki temu dwa egzemplarze. Żeby wypromować tę okazję, OnePlus podpiął się pod Galaxy Unpacked. Ot i cała tajemnica…

Chociaż od początku było widać, że z tą zapowiedzią coś jest nie tak, część fanów marki poczuła się zawiedziona, bo jednak miała nadzieję, że i OnePlus dołączy do producentów rozkładanych smartfonów. Pojawiły się też głosy krytyków marki, którzy „odetchnęli z ulgą”, że firma nie zdecydowała się na taką konstrukcję, bo ich zdaniem byłaby to wielka porażka. W sumie akcja promocyjna OnePlus obejmująca przez media społecznościowe cały świat przyniosła producentowi sporo negatywnych opinii, a biorąc pod uwagę niewielki zasięg zniżki – prawdopodobnie umiarkowane korzyści.

Zobacz: OnePlus 9 z trzykrotnie lepszą sprzedażą od poprzednika
Zobacz: OnePlus prezentuje nowe flagowce z serii OnePlus 9 z zaawansowanymi aparatami Hasselblad. Model Pro trafi do Playa

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: OnePlus

Źródło tekstu: wł.