DAJ CYNK

Pokolenie Z chce pod choinkę smartfon. Rodzice kupią go u operatora

orson_dzi

Sprzęt

Sprzęt elektroniczny to wymarzony prezent pod choinkę dla osób z pokolenia Z. Chciałby go otrzymać co czwarty urodzony po 1997 roku, a ponad połowa z nich uważa, że dla ich rówieśników najlepszym prezentem byłby smartfon. Od lat przed świętami Bożego Narodzenia rośnie zainteresowanie zakupem elektroniki. Na zakup smartfonu rodzice decydują się głównie u operatorów.

Z danych TrendForce wynika, że po pierwszych trzech kwartałach 2018 roku globalna sprzedaż smartfonów wzrosła o 8%, do blisko 380 mln sztuk. W Polsce telefon to od lat jeden z chętniej kupowanych prezentów.

Z raportu Allegro „Ulubione prezenty Polaków 2018” wynika, że 21% Polaków zamierza w tym roku kupić na prezent elektronikę lub AGD. Natomiast 24% przyznało, że chciałoby znaleźć pod choinką coś z tej kategorii. Konkretnie na smartfon wskazało 18% badanych. Polacy przyznają, że najlepsze ubiegłoroczne prezenty to właśnie elektronika, w szczególności smartfon i smart zegarek, a także konsola do gier i laptop.

Wśród najmłodszych najbardziej popularny jest sprzęt elektroniczny. Wśród osób z tzw. pokolenia Z, czyli urodzonych po 1997 roku, 25 proc. powiedziało, że chętnie dostałoby jako prezent smartfon pod choinkę .

-powiedział agencji informacyjnej Newseria Biznes Artur Stankiewicz, dyrektor ds. marketingu rynku konsumenckiego w Orange Polska.

Z badania Kantar Polska na zlecenie Orange Polska wynika, że według 53% młodych ludzi smartfon byłby wymarzonym prezentem dla ich rówieśników.

Prawie 40% osób przy zakupie prezentów na święta Bożego Narodzenia korzysta zarówno ze sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Pozostałe 60% dzieli się – po równo – na zwolenników tradycyjnych sklepów oraz zakupów onlinie. W przypadku zakupu smartfonów te proporcje wyglądają nieco inaczej. Klienci wolą zobaczyć i przetestować na żywo dany sprzęt przed podjęciem ostatecznej decyzji.

75% klientów jednak woli pójść do sklepu, zobaczyć ten telefon i go zakupić właśnie w naszym sklepie.

W tym okresie telefony bardzo dobrze się sprzedają, dlatego staramy się odpowiadać na potrzeby klientów. Przykładowo w zeszłym roku mieliśmy promocję, w której do oferty Orange Love dawaliśmy Samsunga J3. Wówczas sprzedaż wzrosła nam o 60% miesiąc do miesiąca. Podobnie było w tym roku w okresie Black Friday. Sprzedaliśmy ponad 10 tys. smartfonów z najwyższej półki

– wskazuje Artur Stankiewicz.

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria