DAJ CYNK

Sony Mobile rezygnuje z USA, Chin, Indii i kilku innych rynków

LuiN

Sprzęt

Sony Mobile, po analizie wyników sprzedaży, zdecydował się na zrezygnowanie z nierentownych dla firmy rynków. Na liście znalazły się m.in. USA, Chiny, Indie, Indonezja i Brazylia.

Sony Mobile, po analizie wyników sprzedaży, zdecydował się na zrezygnowanie z nierentownych dla firmy rynków. Na liście znalazły się m.in. USA, Chiny, Indie, Indonezja i Brazylia.

Wbrew zeszłorocznym prognozom, w Indiach, Chinach i Brazylii wzrost sprzedaży urządzeń wyniesie w tym roku finansowym tylko 0,3%, a nie 8,1%. Zgodnie z zapowiadaną wcześniej polityką, firma chce skupić się na rentownych dla niej rejonach.

Nie oznacza to przy tym, że smartfony Sony zupełnie znikną np. z USA. Jednak działania marketingowe zostaną ograniczone do minimum, podobnie jak to kiedyś wyglądało z marką Motorola na polskim rynku.

Producent zintensyfikuje natomiast swoje działania w Japonii, Azji Wschodniej (z pominięciem Chin), na Bliskim Wschodzie i w Europie. Zmienią się też priorytety w samej ofercie urządzeń.

Sony chce mieć dobre telefony w cenie 250 dolarów i wyższej, a więc zajmie się wysoką średnią półką i segmentem premium. Firma uzasadnia swoją decyzję mniejszą konkurencją. Producent szacuje, że tylko około 10 głównych graczy ma coś do zaprezentowania na tej półce cenowej, natomiast pozostali zalewają swoimi urządzeniami niższe segmenty.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Xperia Blog, wł