Po zaprezentowaniu danych z rynku smartfonów oraz tabletów, przyszedł czas na raport dotyczący elektroniki noszonej. Doszło tutaj do zmiany lidera - Xiaomi został pokonany przez Apple'a.
Po zaprezentowaniu danych z rynku smartfonów oraz tabletów, przyszedł czas na raport dotyczący elektroniki noszonej. Doszło tutaj do zmiany lidera - Xiaomi został pokonany przez Apple'a.
Producent |
Sprzedaż w 1Q2018 (mln szt.) |
Udział w rynku w 1Q2018 |
Sprzedaż w 1Q2017 (mln szt.) |
Udział w rynku w 1Q2017 |
Zmiana rok do roku |
Apple |
4 |
16,1% |
3,6 |
14,3% |
13,5% |
Xiaomi |
3,7 |
14,8% |
3,6 |
14,6% |
2,3% |
Fitbit |
2,2 |
8,7% |
3 |
12,2% |
-28,1% |
Huawei |
1,3 |
5,2% |
0,5 |
2,1% |
147% |
Garmin |
1,3 |
5% |
1,1 |
6% |
4,6% |
Inni |
12,6 |
50,3% |
12,9 |
52,1% |
-2,3% |
Suma |
25,1 |
100% |
24,8 |
100% |
1,2% |
Możemy więc zaobserwować lekki wzrost, co pozytywnie odróżnia elektronikę noszoną od coraz szybciej kurczącego się rynku tabletów. Tutaj widać jednak bardzo mocny rozwój Huaweia, który w sektorze elektroniki noszonej jeszcze niedawno nie zaliczał się do faworytów.
Należy jednak pamiętać by odróżniać segment inteligentnych zegarków (w którym ponad połowę udziałów ma Apple) od całego sektora elektroniki noszonej,w którego skład wchodzą również np. opaski sportowe.
Zobacz: Światowy rynek tabletów w 1Q2018 wg IDC
Zobacz: Światowy rynek smartfonów w 1Q2018 wg IDC
Źródło tekstu: IDC, wł