DAJ CYNK

W tym roku Apple sprzeda 26,3 mln zegarków Apple Watch

LuiN

Sprzęt

Według analiz JP Morgan, Apple sprzeda w 2015 roku 26,3 mln sztuk pierwszej generacji smartwatcha Apple Watch.

Według analiz JP Morgan, Apple sprzeda w 2015 roku 26,3 mln sztuk pierwszej generacji smartwatcha Apple Watch.



Rod Hall, starszy analityk w JP Morgan, w swoich szacunkach uwzględnił fakt, że Apple Watch zgodny jest z iPhone'ami 5 lub nowszymi. Zdaniem analityka, w chwili kwietniowej premiery Apple będzie miał 400 mln potencjalnych nabywców swojego zegarka - taką grupę stanowić mają aktywni użytkownicy iPhone'ów 5, 5s, 5c, 6 i 6 Plus. Około 5% osób posiadających zgodne urządzenie, będzie też zainteresowanych zegarkiem Apple'a.

Zdaniem analityka, 95% całkowitej sprzedaży stanowić będzie tańszy wariant Sport zegarka, co w efekcie powinno przynieść Apple'owi marżę z urządzeń noszonych na poziomie 39%. Jeśli metalowy wariant zegarka okaże się jednak popularniejszy, Hall zapowiada podniesienie prognozy.

Rosnąca sprzedaż smartfonów, wspierana od teraz segmentem wearables przynieść ma znaczący wzrost wyceny Apple'a. Już teraz, z kursem akcji na poziomie 122,02 dolarów, Apple jest pierwszą na świecie firmą, której wycena przekroczyła 700 mld dolarów (710,7 mld dolarów). Tymczasem zdaniem analityka w grudniu 2015 roku kurs akcji podskoczy nie do 140 dolarów jak wcześniej szacowano, tylko do aż 145 dolarów.

Rynek elektroniki noszonej będzie dynamicznie rósł w 2016 roku. Do końca 2016 roku zegarki Apple'a posiadać będzie już nie 5%, lecz 13% użytkowników kompatybilnych z nim smartfonów, przy czym liczba zgodnych iPhone'ów istotnie wzrośnie.



Zobacz: Apple Watch - nowa kategoria sprzętu Apple'a
Zobacz: Apple Watch będzie można rozładować w 2,5 godziny
Zobacz: Myślisz o smartwatchu? Poczekaj na drugą generację

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: AppleInsider, wł