ABI Research uważa, że tablet Amazon Fire kosztujący 50 dolarów nie wpłynie na spadek cen tabletów innych producentów.
Urządzenie Amazonu jest tańsze od rozwiązań konkurencji o średnio 323 dolary. Wg ABI Research firma może sobie na to pozwolić, ponieważ większość zysków czerpie ze sprzedaży treści cyfrowych, a nie samego sprzętu. Sprzedaż tabletu Fire mocno ruszyła w IV kwartale 2015 roku, kiedy to Amazon sprzedał 5 mln swoich urządzeń.
W 2015 roku najwięcej tabletów sprzedali (w mln egzemplarzy):
Producent |
Sprzedaż w 4Q2014 | Sprzedaż w 4Q2015 | Sprzedaż w 2015 roku |
Amazon |
1.5 |
5.0 |
7.6 |
Apple |
21.4 |
16.1 |
49.6 |
Huawei |
1.3 |
2.3 |
7.7 |
Lenovo |
3.6 |
3.2 |
11.5 |
Samsung |
11.1 |
9.0 |
34.1 |
Inni |
12.9 |
7.7 |
30.3 |
Suma |
51.9 |
43.3 |
140.8 |
Źródło tekstu: ABI Research; wł