DAJ CYNK

Caritas (już nie) Łączy. Użytkownicy pozostawieni na lodzie

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Caritas (już nie) Łączy. Użytkownicy pozostawieni na lodzie

W 2020 roku na polskim rynku telekomunikacyjnym zaczął działać wirtualny operator komórkowy Caritas Łączy. Od jednego z czytelników dowiedzieliśmy się, że podmiot ten chyba już nie działa.

W skrzynce odbiorczej znalazłem bardzo ciekawą wiadomość od Czytelnika TELEPOLIS.PL, który opisał swoją przygodę z ofertą komórkową Caritas Łączy. To wirtualny operator MVNO, który rozpoczął oferowanie usług komórkowych w 2020 roku, wykorzystując do tego rozwiązania spółki MOVE Telecom.

Wierzymy, że pomagać może każdy. Czasami już sama obecność, sam kontakt jest wsparciem dla drugiego człowieka.

Żyjemy wśród ludzi i dla ludzi, bo taka jest nasza natura, a każdy z nas ma w sobie potrzebę pomagania, lecz nie zawsze możemy ją ustawić jako wyższy priorytet. Wszyscy doskonale wiemy, że życie składa się z różnych obszarów i ważnych dla nas spraw, a do tego tempo życia powoduje, że możemy oddalać się od drugiego człowieka. Ale tylko pomyśl, że mógłbyś pomagać niezależnie od tego, gdzie jesteś i co robisz, że podjąłeś tylko jedną, prostą decyzję, która zaowocowała tym, że stale udzielasz komuś wsparcia, bo pomagasz zawsze wtedy, gdy dzwonisz. Dzieje się tak, ponieważ 1/3 zysku z naszych działań jako operatora telefonii komórkowej przeznaczamy na cele charytatywne.

Caritas Łączy to inicjatywa oddziaływania na szeroką skalę, na cykliczne i planowane działania, na szybsze i efektywniejsze niesienie pomocy, a to oznacza więcej zdrowia, więcej uśmiechu, więcej radości, więcej szczęścia i więcej spokoju dla większej grupy osób potrzebujących.

Łączymy tych, którzy chcą pomagać z tymi, którzy tej pomocy potrzebują. 

– mogliśmy przeczytać na stronie Caritas Łączy

A tak wyglądała oferta abonamentów sieci Caritas Łączy:

Caritas Łączy oferta

Pakiet Bez limitów był oferowany w promocji za połowę ceny, czyli niecałe 15 zł miesięcznie. Na początku tego roku skusił się na nią nasz Czytelnik, który potrzebował usługi dla swojej córki.

Problem uderzył znienacka

Przez wiele miesięcy wszystko działało prawidłowo, a przynajmniej tak się wydawało. Dla córki naszego Czytelnika był to pierwszy telefon, dlatego dostała stare urządzenie, które służyło wyłącznie do dzwonienia. Połączenia głosowe były wystarczające.

Tuż przed nowym rokiem szkolnym, nasz bohater postanowił kupić swojej córce (3 klasa szkoły podstawowej) smartfon, na którym skonfigurował usługę Family Link. Wtedy zorientował się, że nie działa lokalizowanie córki, gdy ta jest poza domem. I tu pojawiły się schody.

Czytelnik chciał na stronie caritaslaczy.pl sprawdzić poprawną konfigurację. Strona niestety nie działała. Sam to również sprawdziłem i rzeczywiście, strona internetowa Caritas Łączy nie działa, a przynajmniej nie pod adresem caritaslaczy.pl. Co więcej, takiej domeny nie ma nawet w rejestrach DNS. Dzięki archive.org dowiedziałem się, że jeszcze 4 czerwca 2024 roku wszystko działało prawidłowo – wtedy została zapisana ostatnia kopia strony.

Jak się później okazało, lokalizacja córki nie działała poza domem, ponieważ w smartfonie nie działała transmisja danych przez siec komórkową. W domu było wszystko OK, ponieważ telefon łączył się z siecią przez Wi-Fi.

Dalej było jeszcze ciekawiej. Czytelnik postanowił skontaktować się z Caritas Łączy, ale odbił się od ściany. Numer infolinii operatora niby działał, ale nikt nie odbierał. Przy okazji okazało się, że ostatnią fakturę otrzymał 12 kwietnia tego roku. Potem już żadnej nie dostał, a połączenia telefoniczne wciąż działały. 

Nie namyślając się długo, Czytelnik postanowił przenieść numer telefonu córki do sieci innego operatora. Tu się jednak okazało, że nie jest to możliwe. Konieczne było potwierdzenie chęci dokonania zmiany za pomocą kodu SMS, wysłanego na przenoszony numer. Tylko, że SMS-y na ten numer nie dochodziły. Wysłać SMS-a z tego numeru również się nie dało.

Nie mogąc się skontaktować z Caritas Łączy, Czytelnik postanowił wysłać listem poleconym wypowiedzenie umowy na adres Biura Obsługi Klienta tej sieci, jaki znalazł we wcześniejszej korespondencji z tym operatorem. Przesyłka jednak nie została odebrana, a tylko awizowana.

Podsumowując, dla numeru telefonu, używanego przez ostatnie miesiące przez córkę naszego Czytelnika:

  • działają połączenia głosowe (w obie strony),
  • nie działają SMS-y,
  • nie działa transmisja danych,
  • nie przychodzą faktury.

Co się stało z Caritas Łączy? To pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Gdy się czegoś dowiemy, ta wiadomość zostanie zaktualizowana.

Zobacz: Kiedy konsultant telekomu popełnia błąd: Twoje prawa i możliwości
Zobacz: SIM czy eSIM? Co jest bezpieczniejsze?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: materiały prasoweprasowa

Źródło tekstu: czytelnik TELEPOLIS.PL, opracowanie własne