DAJ CYNK

Vectra podwyższa ceny internetu – można rozwiązać umowę

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Vectra podwyższa ceny internetu – można rozwiązać umowę

Vectra zapowiada podwyżki, a na fakturach wystawianych od kwietnia pojawią się już nowe stawki. Operator tłumaczy się inwestycjami, inflacją, rosnącymi kosztami. Klienci, których to nie przekonuje, mogą rozwiązać umowę. 

Klienci korzystający z internetu dostarczanego przez operatora Vectra nie mieli dziś najlepszego dnia – z powodu awarii wielu z nich pozbawionych zostało dostępu do sieci. Jednak to nie koniec ich zmartwień. Vectra zapowiada podwyżki

Zobacz: W UPC Polska będzie drożej i trochę szybciej. Możesz tego uniknąć

Jak poinformował nas jeden z Czytelników, Vectra rozsyła do swoich klientów informację o zbliżających się podwyżkach. Nowe stawki pojawią się na fakturach wystawianych po 1 kwietnia 2022 roku. W piśmie mowa jest o zwiększeniu kwoty za miesięczny abonament za usługę dostępu do internetu o 7 zł, jednak nie jest jasne, czy dotyczy to wszystkich wariantów usługi.

Pewne jest tylko, że zapowiadana podwyżka dotyczy umów zawieranych na czas nieokreślony i dodatkowo po okresie zastrzeżonym. Oznacza to, że część klientów podwyżki na razie mogą ominąć. Ci, którzy jednak otrzymali podobne pismo, mogą wypowiedzieć umowę do 31 marca.

Vectra podwyższa ceny internetu – można rozwiązać umowę

Przesłaliśmy do Vectry prośbę o dodatkowe informacje. Zapytaliśmy, jakiej części klientów dotyczy ta zmiana oraz co najważniejsze, czy podobne podwyżki czekają też klientów w okresie zastrzeżonym umowy. Gdy otrzymamy odpowiedź, uaktualnimy artykuł.

Dlaczego Vectra podwyższa stawki za internet?

Vectra ma na uzasadnienie planowanych podwyżek argumenty znane już z podobnych tłumaczeń innych operatorów. Firma wskazuje na inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, do zmiany cen zmusza ją także inflacja, wzrost cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych.  

Vectra zwraca też uwagę, że do domowych sieci podłącza się coraz więcej urządzeń, a to sprawia, że potrzebny jest coraz szybszy, bardziej stabilny i bezpieczny internet. Podwyżka ma zapewnić taki właśnie poziom usług.

Zobacz: Vectra, UPC, Plus, Orange, Play i Netia - awarie usług w całej Polsce?
Zobacz: Vectra prezentuje aplikację TV Smart GO i wyłącza TV Online

Aktualizacja [1.03.2022]:

Otrzymaliśmy odpowiedź z biura prasowego operatora, dotyczącą liczby klientów objętych zmianą opłat i ewentualnych planów objęcia podwyżkami klientów w okresie zastrzeżonym umowy:

Informację o zmianach otrzymuje tylko grupa klientów, którzy posiadają umowy na czas nieokreślony po upływie okresu zobowiązania. Na obecną chwilę nie planujemy podwyżek dla klientów w okresie trwania umowy.

- przekazała TELEPOLIS.PL Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectra S.A.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, Vectra

Źródło tekstu: wł.