DAJ CYNK

Twoja Telekomunikacja na celowniku UOKiK

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

UOKiK nie zwalnia tempa. Tym razem Urząd rozpoczął postępowanie w sprawie wprowadzania klientów w błąd przez Twoją Telekomunikację.



UOKiK nie zwalnia tempa. Tym razem Urząd rozpoczął postępowanie w sprawie wprowadzania klientów w błąd przez Twoją Telekomunikację.

Twoja Telekomunikacja świadczy usługi telefonii stacjonarnej oraz usług dodatkowych związanych z ubezpieczeniami. Do UOKiK i rzecznika konsumentów trafiło już prawie 450 skarg związanych z podszywaniem się pod innego operatora, brakiem informacji o wysokości opłat, utrudnianiem odstąpienia od umowy, niedoręczaniem dokumentów po zawarciu umowy oraz nieuprawnionym żądaniem opłat za niezamówione usługi dodatkowe. Najczęściej ofiarami oszustw padały osoby starsze, przekonane że rozmawiają z dotychczasowym operatorem.

UOKiK zaprezentował fragmenty skarg klientów:

  • Przedstawiciel z Twojej Telekomunikacji przedstawił mi kwotę miesięczną rachunku 25 zł, a nie dodał, że to tylko przez dwa miesiące.
  • Przy podpisaniu umowy nie zostałem pouczony o prawie odstąpienia od umowy jak również nie otrzymałem jego wzoru oświadczenia o odstąpieniu.
  • Pełnomocnik nie wręczył mi całości umowy a jedynie 3 i 4 stronę (...).
  • Pełnomocnik własnoręcznie uzupełnił na umowie wybór takich usług, jak: Usługa Pakiet Bezpieczeństwa, czy Usługa Dodatkowa, które wymagają ode mnie umiejętności chociażby obsługi SMS, czego w ogóle nie potrafię i nie znam.

Jeśli postawione zarzuty potwierdzą się UOKIK może nakazać zmianę praktyk i usunięcie ich skutków oraz nałożyć karę pieniężną w wysokości do 10% obrotu firmy osiągniętego w poprzednim roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK