UOKiK kontynuuje żniwa na rynku telekomunikacyjnym. Tym razem kara dotyczy reklamy Vectry, ale operator zgodził się na polubowne rozstrzygnięcie udzielając klientom rekompensaty.
Urząd zajął się sprawę reklam Vectry w grudniu 2015 roku. Konkretnie chodzi o spoty emitowane od września do grudnia 2015 roku, w których operator informował o usługach za 10 zł. Jako przykład podany został 30-sekundowy spot radiowy, w którym kilkakrotnie powtarzana jest kwota 10 zł odnosząca się do wszystkich usług operatora. Spot podsumowuje lektor mówiący: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet - 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.
Spoty telewizyjne były utrzymane w podobnej konwencji:
Zdaniem UOKiK reklamy wprowadzały konsumentów w błąd. W rzeczywistości usługi kosztowały 10 zł przez 2-3 miesiące, a następnie wracała ich standardowa cena, która obowiązywała do końca umowy trwającej 12, 18 lub 24 miesiące.
W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł:
Źródło tekstu: UOKiK