DAJ CYNK

UOKiK: Vectra ukarana za "wszystko za 10 zł"

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

UOKiK kontynuuje żniwa na rynku telekomunikacyjnym. Tym razem kara dotyczy reklamy Vectry, ale operator zgodził się na polubowne rozstrzygnięcie udzielając klientom rekompensaty.



UOKiK kontynuuje żniwa na rynku telekomunikacyjnym. Tym razem kara dotyczy reklamy Vectry, ale operator zgodził się na polubowne rozstrzygnięcie udzielając klientom rekompensaty.

Urząd zajął się sprawę reklam Vectry w grudniu 2015 roku. Konkretnie chodzi o spoty emitowane od września do grudnia 2015 roku, w których operator informował o usługach za 10 zł. Jako przykład podany został 30-sekundowy spot radiowy, w którym kilkakrotnie powtarzana jest kwota 10 zł odnosząca się do wszystkich usług operatora. Spot podsumowuje lektor mówiący: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet - 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.

Spoty telewizyjne były utrzymane w podobnej konwencji:



Zdaniem UOKiK reklamy wprowadzały konsumentów w błąd. W rzeczywistości usługi kosztowały 10 zł przez 2-3 miesiące, a następnie wracała ich standardowa cena, która obowiązywała do końca umowy trwającej 12, 18 lub 24 miesiące.

W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł:
  • Obecni klienci - będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru - zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.
  • Byli abonenci - otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.

Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK