Strategia MNI, której realizacja ma być sfinansowana z emisji 100 mln akcji, zakłada poszerzenie oferty spółki o całą gamę nowych produktów. Chodzi o telefonię mobilną, telewizję internetową i cyfrową, a także nowe usługi dostępu do Internetu za pośrednictwem technologii radiowych takich, jak np. WiMAX.
Spółka zakłada przejęcia i szybkie wejście w segment telefonii komórkowej jako operator wirtualny. Negocjacje z operatorami infrastrukturalnymi są na zaawansowanym etapie, choć do podpisania umowy może dojść dopiero za kilka miesięcy.
Strategia zakłada też poszerzenie grupy kapitałowej MNI poprzez przejęcia kolejnych podmiotów z branży telekomunikacyjnej i medialnej.
W celu sfinansowania strategii rozwoju MNI zamierza podwyższyć kapitał zakładowy o 100 mln zł poprzez emisję 100 mln akcji po cenie emisyjnej 1 zł, z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy.
MNI liczy, że pierwsze efekty jej nowej strategii, która ma być sfinansowana podwyższeniem kapitału, będą widoczne już w tym roku. Skala pozytywnych efektów finansowych nowej strategii w dużej mierze zależy od tego, kiedy spółce uda się wejść na rynek telefonii komórkowej jako operator wirtualny - poinformował na środowej konferencji prasowej prezes MNI Mariusz Pilewski.
Źródło tekstu: Rzeczpospolita