Vodafone zaprezentował dwa telefony sygnowane swoim logo, przeznaczone dla początkujących użytkowników komórek oraz dla rozwijających się rynków. Terminale oznaczone numerami 125 i 225 charakteryzują się podstawowymi funkcjami, prostotą obsługi oraz bardzo niską ceną.
Wprowadzenie na rynek tanich komórek z logo Vodafone jest częścią strategii operatora, mającej na celu ekspansję na rynkach rozwijających się. Vodafone chce, by telefony były sprzedawane głównie w krajach, gdzie telefonia mobilna jest jedyną formą komunikacji na odległość. Firma uważa, że przystępne cenowo telefony są kluczem do rozwoju biedniejszych obszarów świata, szczególnie mniejszych miast i terenów wiejskich. Terminale będą sprzedawane w cenach od 25 do 45 dolarów, w zależności od modelu i specyfiki lokalnego rynku. Warto zaznaczyć, że jest to cena detaliczna - bez subsydiów.
Vodafone 125 i 225 są pierwszymi telefonami wyprodukowanymi na zlecenie Vodafone przez Chińskiego producenta sprzętu elektronicznego ZTE Corporation. Porozumienie w tej sprawie podpisano w 2006 roku. Oba modele obsługują sieci GSM 900/1800 i mają prawie identyczne parametry techniczne. Podstawową różnicą jest wyświetlacz - w modelu 125 będzie czarno-biały, a w 225 kolorowy.
Sprzedaż terminali rozpocznie się w najbliższych tygodniach w sieciach Vodafone w Rumunii, RPA i Egipcie.
Źródło tekstu: softpedia.com, wł