DAJ CYNK

Ericsson przygotował sieć Telefonica/Vivo na MŚ 2014 w piłce nożnej w Brazylii

orson_dzi

Wydarzenia

Impreza masowa taka jak rozgrywane niedawno Mistrzostwa Świata w piłce nożnej powoduje bardzo duże obciążenie sieci telekomunikacyjnej. Podczas Mundialu w Brazylii Ericsson we współpracy z operatorem Telefonica/Vivo wdrożył rozwiązanie o nazwie Key Event Experience, które pozwoliło na sprawne działanie sieci w tak "gorącym" okresie.

Impreza masowa taka jak rozgrywane niedawno Mistrzostwa Świata w piłce nożnej powoduje bardzo duże obciążenie sieci telekomunikacyjnej. Podczas Mundialu w Brazylii Ericsson, we współpracy z operatorem Telefonica/Vivo, wdrożył rozwiązanie o nazwie Key Event Experience, które pozwoliło na sprawne działanie sieci w tak "gorącym" okresie.

Wraz ze wzrostem użytkowania inteligentnych urządzeń mobilnych na rynku, a co za tym idzie - większym zapotrzebowaniem na szerokopasmowy dostęp w sieciach mobilnych wzrastają także naturalnie oczekiwania użytkowników co do jakości sieci. W sytuacji, kiedy miliony użytkowników są skoncentrowane w określonym miejscu, dzieląc się filmami wideo, zdjęciami i tweetami, przepustowość sieci jest wykorzystywana do maksimum.

Badania Ericssona przeprowadzone podczas piłkarskich MŚ 2010 w RPA wykazały, że w porównaniu z początkiem mistrzostw korzystanie z usług głosowych wzrosło o 40%, a korzystanie z usług przesyłania danych było 10-krotnie większe od standardowego w danym okresie. Owo zapotrzebowanie, które podczas tegorocznych mistrzostw wzrosło jeszcze bardziej, wymagało dobrej wydajności sieci nie tylko na stadionach, ale i w miejscach strategicznie ważnych dla organizacji Mundialu, jak centra prasowe, lotniska i oficjalne przestrzenie do transmitowania meczów.

Smartfony były głównym narzędziem dla osób będących na stadionach do nagrywania meczów podczas Mundialu. To naturalnie powoduje wzrost przepustowości sieci. Naszym celem przy wdrażaniu rozwiązania Key Event Experience spółki Ericsson było dostosowanie naszych sieci w celu zapewnienia naszym użytkownikom jak najlepszego doświadczenia podczas imprezy - powiedział Paulo Cesar Teixeira, prezes Telefonica/Vivo.
Dyrektor Ericssona w regionie Ameryki Łacińskiej, Sergio Quiroga da Cunha, dodaje: Rozwiązanie Key Event Experience przyczyniło się do tego, że usługi Telefoniki | Vivo były dobrze postrzegane przez użytkowników podczas meczów Mundialu w miastach, gdzie już wcześniej dostarczaliśmy sprzęt i usługi. Cała wiedza, jaką zgromadziliśmy dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu w spełnianiu wymogów tego kalibru, została wykorzystana do przeprowadzenia dokładnej diagnozy sieci. Jest to doskonała współpraca, która obejmuje rygorystycznie zarządzane usługi.

Badania wstępne rozpoczęły się już w lutym. Uczestniczyli w nich eksperci Ericssona z innych krajów, którzy aktywnie uczestniczyli w dużych imprezach zorganizowanych w ostatnich latach, takich jak Super Bowl w Stanach Zjednoczonych czy Igrzyska Olimpijskie 2012 w Londynie. Przy systemie zarządzania siecią zainstalowano dwa serwery w celu wyodrębniania danych na temat wydajności sieci i przekazywania co 15 minut w okresie Mundialu raportów zawierających ocenę wydajności sieci oraz wskazówki na temat działań profilaktycznych.

Zaprojektowane w celu pomagania operatorom w utrzymywaniu wysokiego poziomu usług oraz dostarczania wiedzy z zakresu planowania, projektowania, wdrażania, optymalizacji i zarządzania awariami rozwiązanie Ericsson jest stosowane miastach - organizatorach Mistrzostw Świata w Brazylii. Inne funkcje rozwiązania Key Event Experience obejmują monitorowanie wydajności w czasie rzeczywistym, aktywne zarządzanie ruchem oraz proaktywną reakcję w nieprzewidzianych sytuacjach. Działanie Key Event Experience zostało przedstawione na poniższym materiale.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson