DAJ CYNK

Google przeznaczy 300 milionów dolarów na współpracę z mediami

Isand

Wydarzenia

Google postanowił przeznaczyć 300 milionów dolarów na rozwój swojego programu GNI (Google News Initiative). Teraz czytelnicy będą mogli wykupić cyfrową subskrypcję u (niektórych) swoich ulubionych dostawców informacji.



Google postanowił przeznaczyć 300 milionów dolarów na rozwój swojego programu GNI (Google News Initiative). Teraz czytelnicy będą mogli wykupić cyfrową subskrypcję u (niektórych) swoich ulubionych dostawców informacji.

GNI ma łączyć w sobie wszystkie dotychczasowe projekty medialne amerykańskiego koncernu (np. Google News Lab, YouTube Player for Publishers czy działający w Europie Digital News Initiative). Google chce również walczyć z (rzekomymi) fałszywymi informacjami nie tylko poprzez selekcję w wyszukiwarce ale i... uczenie amerykańskich studentów. Tutaj powinno jednak przypomnieć się nam biblijne pytanie, które brzmi "a cóż to jest prawda?"

Działający jako otwarte oprogramowanie projekt "Outline" pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa agencji informacyjnych poprzez np. łatwe postawienie swojego VPN.

A na czym polegała będzie subskrypcja? Środki z naszego konta Google zostaną przekazane wybranemu przez nas portalowi współpracującemu z Google. Należą do nich m.in. "Le Parisien", "Le Figaro", "New York Times", "The Telegraph" czy "The Washington Post". Trzeba dodać, że przy wyszukiwaniu informacji nasze ulubione media wyświetlą się jako pierwsze.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: digitaltrends, wł

Tagi: google