DAJ CYNK

Grupa TP pomaga powodzianom

WitekT

Wydarzenia

Grupa TP umożliwia poszkodowanym przez powódź klientom TP i Orange opłacenie rachunków w dłuższym okresie czasu bądź na raty. Obie firmy w indywidualnych przypadkach będą podejmować decyzje o umorzeniu należności za usługi szczególnie poszkodowanym. Orange przekaże też powodzianom 5 tys. telefonów wraz z ze starterami.

Grupa TP umożliwia poszkodowanym przez powódź klientom TP i Orange opłacenie rachunków w dłuższym okresie czasu bądź na raty. Obie firmy w indywidualnych przypadkach będą podejmować decyzje o umorzeniu należności za usługi szczególnie poszkodowanym. Orange przekaże też powodzianom 5 tys. telefonów wraz z ze starterami.

Już od kilku dni klienci TP i Orange w salonach sprzedaży i na infoliniach są informowani o zasadach rozliczenia usług dla osób poszkodowanych przez powódź. Operatorzy wydłużyli czas na zapłatę rachunków dla osób, którzy dostarczą zaświadczenia z urzędu gminy lub innych uprawnionych organów, potwierdzające poniesienie w powodzi straty. Możliwe jest też rozłożenie płatności na raty. W indywidualnych przypadkach rozpatrywane będzie umorzenie należności.

Poszkodowani przez powódź klienci TP i Orange, korzystający ze stacjonarnego telefonu i Internetu, będą też mogli bez opłat czasowo zawiesić ich działanie lub przenieść te usługi do nowego miejsca zamieszkania. Osoby korzystające z mobilnych usług Orange również mogą czasowo zawiesić ich działanie, bezpłatnie zmienić plan taryfowy na niższy lub zmienić plan abonamentowy na ofertę mix.

Orange nieodpłatnie przekaże powodzianom 5 tys. telefonów Motorola WX395, każdy razem ze starterem o nominale 20 zł, które trafiłą do najbardziej potrzebujących jak najszybciej, przy współpracy z organizacjami pozarządowymi, które dysponują listami poszkodowanych.

Grupa TP, w ramach współpracy z pozarządową inicjatywą Razem Powodzianom (powodz.ngo.pl), udostępniła łącza na specjalną infolinię dla poszkodowanych i chcących pomagać. Przekazała też 10 darmowych numerów komórkowych dla osób koordynujących pomoc w terenie. Pomaga stworzyć i wdrożyć serwis alertów SMS-owych.

TP odpowiedziała też na prośbę władz zalanej gminy Wilków, gdzie podłączyła telefony i neostradę tp w tymczasowej siedzibie urzędu gminy. Urząd został zwolniony od opłat za te usługi, otrzymał też od TP aparaty telefoniczne i drukarki.

W czasie potrzebnym na niezbędne naprawy sieci telekomunikacyjnej TP zapewnia na terenach zalanych łączność przez automaty telefoniczne, z których bezpłatnie można dzwonić do wszystkich stacjonarnych i komórkowych sieci w Polsce. Do takich automatów można się też dodzwonić. Już od 22. maja są one instalowane tam, gdzie jest najwięcej ewakuowanych powodzian i proszą o to lokalne sztaby kryzysowe. Automaty będą dostępne do czasu, aż sytuacja się ustabilizuje.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Grupa TP