DAJ CYNK

Grupa TP w oczach swoich pracowników

WitekT

Wydarzenia

Telekomunikacja Polska zapytała swoich pracowników o wizję przyszłości firmy, szczególnie w kontekście planowanej na lipiec nowej strategii. W ankiecie wzięło udział 206 osób, a ich odpowiedzi pokazują, jak postrzegają oni swojego pracodawcę.

Telekomunikacja Polska zapytała swoich pracowników o wizję przyszłości firmy, szczególnie w kontekście planowanej na lipiec nowej strategii. W ankiecie wzięło udział 206 osób, a ich odpowiedzi pokazują, jak postrzegają oni swojego pracodawcę.

Przy pytaniach, na które można było udzielić tylko jednej odpowiedzi, wyniki podajemy procentowo. Przy tych, których można było udzielić do 3 odpowiedzi, podajemy liczbę wskazań.

Jako zdanie najlepiej charakteryzujące TP, pracownicy najczęściej wybierali przedsiębiorstwo wymagające zmian (141 odpowiedzi) oraz firmę, przed którą piętrzy się coraz więcej problemów (122). Mało odpowiedzi dostały opcje firma z przejrzystą wizją i kierunkiem rozwoju (7) oraz wypełnia misję społeczną (19), jest jednym z najlepszych pracodawców na rynku (32). Korporacja z ludzką twarzą dostała… 0 odpowiedzi.

Pracownicy uważają, że kluczowe w latach 2008-2010 będą inwestycje w nowe produkty (150 odpowiedzi), poprawa obsługi klienta (137) oraz poprawa wizerunku firmy wśród społeczeństwa (137). Co ciekawe, znacząca optymalizacja kosztów działania otrzymała tylko 30 odpowiedzi.

W kwestii satysfakcji klientów, pracownicy za najważniejsze uznali poprawę obsługi klienta i procedur z tym związanych (178 odpowiedzi) oraz innowacyjność i jakość produktów (123 odpowiedzi). Na kolejnych miejscach znalazły się kompetencje i kultura sprzedawców (98) oraz poprawa systemów IT (90).

W pytaniu o to, co w najbliższych latach będzie miało największy wpływ na Grupę TP, najwięcej odpowiedzi uzyskały regulacje rynku telekomunikacyjnego (137 wskazań). Wyprzedziły działania konkurencji (127) oraz preferencje klientów (116). Najmniej respondentów postawiło na sytuację gospodarczą w Polsce i UE (36).

Zdaniem pracowników, TP powinna skupić się przede wszystkim na działalności medialno-rozrywkowej (142 odpowiedzi) oraz usługach IT (128).

Co ciekawe, prawie 60% ankietowanych wypowiedziało się, że firma powinna rozpocząć działalność poza Polską. Pozostali wybrali opcję, że powinna się skupić na rozwijaniu biznesu w Polsce. Dokładnie połowa uważa, że Grupa TP powinna rozwijać się organicznie, reszta wskazuje na partnerstwa bądź fuzje i przejęcia.

Jako markę, którą ma przed sobą największą przyszłość, bezapelacyjnie wybrano Orange (46% odpowiedzi). Druga w kolejności była TP (30%), a trzecia - neostrada tp (19%). Co ciekawe, na WP postawiło zaledwie 3,3% pytanych, na Ideę 1,5%, zaś na POP-a nie zagłosował nikt.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł