DAJ CYNK

Idea o polskim rynku - w liczbach

WitekT

Wydarzenia

Centertel ocenia, że jego udział w polskim rynku telefonii komórkowej pod względem liczby klientów (7,44 mln) wyniósł na koniec ubiegłego roku 31,5%.

Centertel ocenia, że jego udział w polskim rynku telefonii komórkowej pod względem liczby klientów (7,44 mln) wyniósł na koniec ubiegłego roku 31,5%.

Według Centertela, na koniec zeszłego roku udział Polskiej Telefonii Cyfrowej w rynku wyniósł 38,6 %, a Polkomtelu 29,8%.

Narowski poinformował, że Centertel miał na koniec ubiegłego roku 34,1% udziału w rynku usług postpaid (Polkomtel - 34,5%, a PTC - 31,5%) oraz 30,6% rynku prepaid (PTC - 40,9%, a Polkomtel - 28,5%).

Centertel w 2004 roku zwiększył zgodnie z zapowiedziami liczbę swoich klientów do ponad 7 mln osób, dokładnie o 1,74 mln, do 7,44 mln. Na ten rok operator zapowiada wzrost liczby klientów do 9 milionów.

Według Centertela, na koniec 2004 roku penetracja rynku komórkowego w Polsce wyniosła 62% wobec 45% rok wcześniej. Łączna liczba klientów telefonii komórkowej zwiększyła się o 6,2 mln, do 23,3 mln użytkowników.

Klienci korzystający z usług prepaid stanowili na koniec 2004 roku 59% ogółu użytkowników komórek, a postpaid 41% ogółu. Wśród nowych klientów pozyskanych przez sieci w ubiegłym roku 70% stanowili korzystający z usług prepaid.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP, wł