Orange Partner to światowy program, który zakłada współpracę z Orange w celu komercjalizacji aplikacji, materiałów i rozwiązań mobilnych.
Program Orange Partner zapewnia fachowe doradztwo i wsparcie firmom zajmującym się projektowaniem,
konstrukcją i komercjalizacją rozwiązań mobilnych.
Obecnie program Orange Partner liczy sobie ponad 34 tys. członków na całym świecie. Zespołem Orange Partner kieruje dyrektor Orange Partner, Steve Glagow. Członkostwo w programie Orange Partner jest darmowe, przy czym wyróżnia się dwa
rodzaje członkostwa:
1. Członkostwo w programie Orange Partner, gdzie przywileje członków to m.in.:
• pełen dostęp do obszernej bazy danych on-line,
• najnowsze narzędzia techniczne do wspierania rozwoju,
• kluczowe informacje od dostawców platform i producentów urządzeń,
• szczegółowe informacje dotyczące zapotrzebowania Orange,
• informacje i wskazówki dotyczące procedur testowych w przemyśle,
• szkolenia on-line w formie wirtualnych seminariów,
• kształcenie i doradztwo w ramach imprez na żywo,
• wsparcie typu P2P poprzez internetowe fora dyskusyjne.
2. Premiowane członkostwo w programie Orange Partner. Członkowie, którzy są w posiadaniu potencjalnych rozwiązań komercyjnych, chcą
skorzystać z narzędzi testowych czy zasięgnąć indywidualnej porady i wsparcia, muszą
ubiegać się o członkostwo premiowane.
Członkostwo to jest również bezpłatne, a warunkiem jego uzyskania jest podpisanie umowy o zachowaniu poufności i zgoda ze strony Orange Partner.
Premiowani członkowie mogą przedkładać własne aplikacje, produkty lub rozwiązania
mobilne do rozważenia i potencjalnego włączenia do katalogu produktów wewnętrznych Orange, które następnie mogą zostać wprowadzone na rynki w krajach, w których Orange prowadzi działalność.
Oprócz wyżej wymienionych korzyści, premiowani członkowie zyskują również:
• rzetelną, otwartą opinię o danej koncepcji lub gotowym rozwiązaniu,
• wsparcie techniczne podczas prac rozwojowych, udzielane zarówno wirtualnie, jak i poprzez działające na całym świecie Developer Centres (ośrodki rozwojowe) w Bostonie, Glasgow, Maidenhead, San Francisco i Velizy (Francja),
• możliwość integrowania własnych rozwiązań z różnymi API firmy Orange,
• pełniejszą wiedzę o wymogach Orange dotyczących rozwiązań mobilnych,
• możliwość przeprowadzania testów zgodności ze standardami Orange, on-line i off-line,
• okazje zmierzenia się z wyzwaniami deweloperów, które mogą przyspieszyć komercjalizację własnych rozwiązań.
Developer Centres to ośrodki, w których członkowie programu mogą korzystać z narzędzi i wsparcia, a także przeprowadzać ostateczne testy przy pomocy urządzeń Orange, za pośrednictwem sieci Orange 2G oraz - niektórych miejscach - 3G. Każdy z ośrodków oferuje dobrze wyposażone zaplecze techniczne, zaprojektowane tak, by zapewnić dogodne warunki efektywnego opracowywania aplikacji. Ośrodki dysponują salami spotkań, laboratoriami oraz centrum konferencyjnym dla potrzeb większych
imprez. Najnowocześniejsze słuchawki z mikrofonem oraz karty SIM firmy Orange udostępniane są do wykorzystania w trakcie prac rozwojowych i testów.
W przypadku, gdy premiowany członek programu opracuje i przedłoży własny produkt do oceny przez Orange Partner (o ile zainteresowana firma spełni określone wymagania odnośnie dochowania należytej staranności) i jeśli produkt ten zostanie pozytywnie oceniony pod kątem potencjalnego wprowadzenia na rynek, przejdzie pomyślnie wymagane testy przemysłowe oraz testy zgodności ze standardami Orange, może zostać zamieszczony w katalogu produktów wewnętrznych Orange.
Zainteresowane strony z krajów, w których działa Orange, mogą dokonać wyboru z oferty przedstawionej w katalogu, nawiązać rozmowy handlowe z trzecimi stronami, a następnie przeprowadzić komercjalizację produktu.
Każdy produkt znajdujący się w katalogu otrzyma w przyszłości specjalny certyfikat. Potwierdzenie zgodności ze standardami Orange oznacza, że aplikacja, materiały lub rozwiązanie mobilne zostało przetestowane i spełnia wymogi technologii Orange.
Premiowani członkowie programu Orange Partner będą mieli możliwość opublikowania
uzyskanego statusu zgodności ze standardami Orange.
Orange Code Camp (odbywający się w dniach 17-19. października w Opio koło Nicei) to nieformalna, rozrywkowa impreza, która skupia deweloperów aplikacji mobilnych, wydawców gier i dostawców materiałów z całego świata. Pierwszy Code Camp odbył się w Poitiers w północnej Francji we wrześniu 2004, a druga impreza miała miejsce a
kwietniu 2005 roku w Sarasocie na Florydzie.
Podczas trzydniowej imprezy Code Camp w Opio, uczestnicy mieli okazję uczestniczyć w
100 sesjach, przyglądając się wszelkim aspektom rozwoju i komercjalizacji rozwiązań
mobilnych, od opracowywania aplikacji Java, API na rynek francuski, aż po strategię urządzeń Orange.
Code Camp stwarza okazję do spotkania przedstawicieli firm z przedstawicielami
Orange, a co za tym idzie, prezentacje produktów w ramach specjalnych sesji, których uczestnicy mają szansę indywidualnego omówienia swoich projektów z członkiem zespołu Orange Partner. Istnieje również możliwość kodowania i testowania produktów przy pomocy sieci i urządzeń Orange w dostępnym na miejscu ośrodku rozwojowym, wyposażonym w system 3G, jak również uzyskania indywidualnych konsultacji z ekspertami, wsparcia technicznego
i porad handlowych.
W powitalnym wesołym miasteczku uczestnicy mogli sprawdzić swoje siły, umiejętności i odporność w różnego rodzaju tradycyjnych konkurencjach, natomiast drugi wieczora odbyła się impreza Fun Fest. Nie zabrakło na nim koncertu popularnej grupy rockowej, konkursów z nagrodami, byka rodeo i nie tylko. Była to również okazja zgłaszania
produktów do konkursu Orange Code Camp Contest, w której nagrodą jest innowacyjny pojazd: Segway Human Transporter (ginger).
Uczestnicy spotkania mieli również okazję uzyskania fachowych porad ze strony sponsorów. Złotymi sponsorami Orange Code Camp w Opio są: Nokia, Sony Ericsson, Symbian oraz UIQ Technology. Srebrni sponsorzy to: Gemplus, Microsoft, Palm, Texas Instruments i Sybase.
Katalog produktów wewnętrznych Orange zawiera szereg innowacyjnych aplikacji, treści
i rozwiązań mobilnych. Wiele z nich jest obecnych na rynku w jednym lub kilku spośród z 17 krajów. Do dotychczasowych sukcesów członków programu Orange Partner należy m.in. opracowanie usług:
• Push-to-Video (przesyłanie plików wideo),
• Meet-U (umożliwia użytkownikom kontakt wideo),
• Traffic-I (informacje na temat ruchu drogowego dostarczane bezpośrednio na telefon),
• Fizz Traveller (informacje dla podróżujących w dowolnym miejscu świata).
Źródło tekstu: Orange