DAJ CYNK

"IP PABX tp" na sprzęcie Cisco

WitekT

Wydarzenia

Telekomunikacja Polska oraz Cisco poinformowały o uruchomieniu przez TP usługi IP PABX tp opartej na telefonii IP firmy Cisco. Usługa kierowana do średniej wielkości i dużych firm oraz firm wielooddziałowych umożliwia użytkownikom obniżenie kosztów eksploatacji i zarządzania systemem łączności oraz podniesienie wydajności pracy.

Telekomunikacja Polska oraz Cisco poinformowały o uruchomieniu przez TP usługi IP PABX tp opartej na telefonii IP firmy Cisco. Usługa kierowana do średniej wielkości i dużych firm oraz firm wielooddziałowych umożliwia użytkownikom obniżenie kosztów eksploatacji i zarządzania systemem łączności oraz podniesienie wydajności pracy.

Usługa IP PABX tp daje możliwość prowadzenia rozmów pomiędzy oddziałami firmy w ramach sieci IP VPN, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. IP PABX tp oferuje również zestaw zaawansowanych funkcji usprawniających komunikację w firmie oraz integrację z aplikacjami biurowymi. W ramach usługi TP zapewnia serwer komputerowy z oprogramowaniem zarządzającym telefonią IP, komplet telefonów IP, instalację systemu dopasowanego do potrzeb klienta oraz utrzymanie, administrację i serwisowanie wszystkich urządzeń telefonii IP.

Telefony stały się tak niezbędnym narzędziem pracy, że wiele firm nawet nie próbuje obliczyć całkowitych kosztów posiadania systemu telefonicznego z uwzględnieniem wszystkich składników. Tymczasem w wielu wypadkach, zwłaszcza większych firm, samo tylko połączenie sieci telefonicznej z teleinformatyczną i scentralizowanie zarządzania przynoszą wymierne oszczędności finansowe - powiedział Konrad Kobylecki, członek zarządu TP.

Oparcie firmowego systemu telefonicznego na telefonii IP umożliwia integrację z programami biurowymi oraz wdrażanie w przyszłości dodatkowych aplikacji - jak np. wideotelefonia IP, czy wideokonferencje IP, które pozwolą na podniesienie wydajności i komfortu pracy. Korzyści te będą niejednokrotnie nawet większe, niż same tylko oszczędności na taryfach telefonicznych, o których się słyszy najczęściej. Oferowanie telefonii IP jako usługi przez największego operatora w Polsce dowodzi, że rozwiązanie to spełnia bardzo surowe wymagania dotyczące jakości i niezawodności - powiedział Paweł Malak, dyrektor generalny Cisco Polska.

Telefonia IP Cisco

Telefonia IP to telefonia nowej generacji wykorzystująca infrastrukturę sieci IP do realizacji łączności telefonicznej, całkowicie zmieniając architekturę systemu telefonicznego. Dzięki wykorzystaniu współczesnych technologii komputerowych jest ono pozbawione wad i ograniczeń, a zwłaszcza wysokich kosztów eksploatacyjnych, nierozerwalnie związanych z tradycyjnymi systemami telefonicznymi. Wszystkie elementy klasycznej telefonii (centrala, aparaty, okablowanie, konsola recepcjonistki, poczta głosowa i inne) są zastąpione przez całkowicie nowe rozwiązania. Część z nich ma swoje odpowiedniki w nowym systemie, lecz część okazała się zbędna, gdyż dzięki nowej architekturze do realizacji ich funkcji możliwe okazało się wykorzystanie sieci komputerowej obecnej praktycznie w każdej współczesnej firmie.

Takie komponenty tradycyjnej telefonii, jak okablowanie telefoniczne, karty linii wewnętrznych czy pole komutacyjne centrali nie są w ogóle potrzebne, ponieważ ich zadania pełni sieć komputerowa. W ten sposób tworzona jest synergia pomiędzy telefonią, a infrastrukturą komputerową, co pozwala zdyskontować wydatki już ponoszone na budowę i utrzymanie sieci komputerowej przy tworzeniu i eksploatacji systemu telefonicznego.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Cisco