DAJ CYNK

#jestnaswiecej Fundacja Orange walczy z hejtem w sieci

orson_dzi

Wydarzenia

Fundacja Orange rozpoczyna kampanię społeczną #jestnaswiecej, która pokazuje, że hejterów w sieci jest zdecydowanie mniej niż normalnych użytkowników pomimo tego, że na co dzień są oni głośniejsi.

Z badania EU Kids Online 2018 wynika, że z nienawistnymi lub poniżającymi treściami kierowanymi do innych użytkowników Internetu spotkał się co trzeci nastolatek i 50% osób w wieku 15-16 lat. Hejt to nie tylko bezpośrednia wiadomość skierowana do danej osoby, ale też grafika, filmy lub utwory muzyczne. Wystarczy spojrzeć choćby na niskich lotów hip-hopowe dissy.

Powszechną reakcją wśród nastolatków na hejt w sieci jest zignorowanie kwestii (56,7%) lub zamknięcie okna przeglądarki (61,8%).

Zobacz: Wracają gigabajty za gole w Orange. Pierwszy mecz Polaków już dzisiaj

Czytając treści w Internecie i różnego rodzaju komentarze można odnieść wrażenie, że hejt jest wszędzie. To nie jest prawda. Wszystko dlatego, że wiele osób ignoruje tego typu wpisy i na nie nie odpowiada. Wśród młodzieży, do wysyłania poniżających treści przyznało się 5,9% osób w wieku 11-17 lat, a do szukania nienawistnych komentarzy 8,7%. Warto tu wspomnieć, że aż 38% młodych ludzi, które doświadczyły obraźliwych treści w Internecie, z nikim nie rozmawiało o tej sytuacji.

Komentarze w naszym serwisie są idealnym przykładem tego, jak mało jest skrajnych hejterów. Zdarzają się wpisy, pod którymi dominują negatywne komentarze, często bez związku z treścią wiadomości. Czy to oznacza, że to zdanie wszystkich Czytelników? Nie, to są tylko komentarze kilku powtarzających się osób, które stanowią niewielki promil wszystkich użytkowników serwisu.

Zobacz: Wyniki operatorów w 2018 roku. Czyja strategia okazała się najbardziej dochodowa?

W odpowiedzi na problem hejtu w sieci Fundacja Orange startuje z akcją pod hasłem #jestnaswiecej, która ma pokazać, że normalnych i kulturalnych użytkowników Internetu jest znacznie więcej niż hejterów szukających uwagi. Symbolem kampanii skierowanej do młodzieży, rodziców i opiekunów jest pomarańczowa sznurówka wpleciona w but. Twarzami kampanii są muzycy zespołu Afromental - Tomson i Baron.

W związku z akcją powstałą specjalna strona internetowa jestnaswiecej.pl

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange; wł