DAJ CYNK

Komórki nie są zagrożeniem dla profesjonalnych aparatów

WitekT

Wydarzenia

Wedle katastroficznych zapowiedzi, rozwój możliwości modułów fotograficznych montowanych w telefonach komórkowych zaszkodzi rynkowi tanich aparatów. Badania przeprowadzone na terenie USA przez firmę IDC dowodzą, że jest dokładnie odwrotnie - wiele osób kupuje aparaty cyfrowe właśnie pod wpływem korzystania z foto-telefonów.

Wedle katastroficznych zapowiedzi, rozwój możliwości modułów fotograficznych montowanych w telefonach komórkowych zaszkodzi rynkowi tanich aparatów. Badania przeprowadzone na terenie USA przez firmę IDC dowodzą, że jest dokładnie odwrotnie - wiele osób kupuje aparaty cyfrowe właśnie pod wpływem korzystania z foto-telefonów.

Analitycy IDC zauważyli, że komórki pozwalające na wykonywanie zdjęć często trafiają do osób, które nie znają zalet fotografii cyfrowej. Gdy użytkownicy docenią wygodę tego rozwiązania, szukają sprzętu zapewniającego wyższą jakość – wtedy sięgają po aparaty cyfrowe. Z badań wynika, że ponad 30% posiadaczy foto-telefonów planuje zakup aparatu cyfrowego właśnie ze względu na doświadczenia zdobyte podczas użytkowania komórki.

Kolejnym argumentem przeciwko rzekomej rywalizacji telefonów i aparatów są ludzkie przyzwyczajenia. Aparat fotograficzny tradycyjnie służy do uwieczniania ważnych wydarzeń z życia rodziny i towarzyszy wakacyjnym wyjazdom. Równocześnie – pomimo ogromnych możliwości multimedialnych nowoczesnych komórek – telefony wciąż służą przede wszystkim komunikacji.

Oczywiście rynek "fotografii komórkowej" szybko rośnie, ale wciąż nie stanowi konkurencji dla rynku aparatów cyfrowych. IDC szacuje, że w ubiegłym roku na terenie USA z użyciem komórek wykonano około 4 mld zdjęć. W tym roku liczba ta wzrośnie do 7,5 mld. To jednak wciąż niewiele, jeśli porównać te dane z liczbą zdjęć wykonanych przez Amerykanów przy pomocy aparatów cyfrowych - w ubiegłym roku zrobiono w USA aż 28 mld zdjęć. W tym roku ma być to już 40 mld.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: cnet, 4Press