DAJ CYNK

"Kto dzwonił?" w Plusie

WitekT

Wydarzenia

Plus śladem Ery i Idei wprowadził usługę informującą o nieodebranych połączeniach.

Plus śladem Ery i Idei wprowadził usługę informującą o nieodebranych połączeniach.

Usługa Kto dzwonił? polega na wysyłaniu SMS-a z informacją o nieodebranych połączeniach do klienta, który nie mógł odebrać połączenia z uwagi na następujące wydarzenia:
był poza zasięgiem,
miał wyłączony telefon,
prowadził inną rozmowę i nie miał aktywnej usługi połączenie oczekujące (call waiting).

Informacja o próbach połączeń zostaje przekazana SMSem także w przypadku niepozostawienia przez dzwoniącego wiadomości na poczcie głosowej osoby, do której dzwonił. SMS wysłany do klienta powinien zawierać numer telefonu oraz datę i godzinę nieodebranego połączenia.

Usługa zostanie włączona dla wszystkich abonentów Plus GSM, klientów SIMPLUS, mixPlus oraz Sami Swoi. Usługa będzie włączana systematycznie kolejnym klientom.

Usługa jest bezpłatna dla klienta. Aktywacja i deaktywacja usługi jest bezpłatna.

Przykładowa treść SMSów wysyłanych przez system:

4 pol. nieodebrane: 21.01.2005 18:15, 20:15, 20:21 +48601102601; 20:07 +48601104444

W przypadku, gdy klient był poza zasięgiem, miał wyłączony telefon lub osoba dzwoniąca nie zostawiła wiadomości na poczcie głosowej system wysyła SMSa informującego o nieodebranych połączeniach do 2 minut po zalogowaniu się klienta do sieci. W przypadku gdy klient prowadził inną rozmowę i z tego powodu nie odebrał połączenia system wysyła do niego SMS-a z informacją o nieodebranym połączeniu niezwłocznie po zaistnieniu sytuacji.

System przetrzymuje informacje o nieodebranych połączeniach przez 1 dobę. Oznacza to, że jeśli klient jest poza zasięgiem lub ma wyłączony telefon dłużej niż dobę system po każdej zakończonej dobie wyśle do niego zbiorczy SMS z informacją o nieodebranych połączeniach, w ciągu minionej doby (w każdym SMSie będzie tylko jedna data).

Jeżeli wiadomość będzie dłuższa niż 160 znaków, system podzieli wiadomość na wiadomości o długości 160 znaków.

System nie wysyła SMSów pomiędzy 22 a 6 rano.

Jeżeli klient, który się nie dodzwonił miał włączoną usługę CLIR, system nie wyśle SMS-a powiadamiającego o nieodebranym połączeniu. W celu deaktywacji usługi klient wysyła SMS o treści NIE pod numer 8023. Usługa deaktywacji jest bezpłatna. System odeśle klientowi SMSa o treści Usługa "Kto dzwonił?" została wyłączona.

W celu ponownej aktywacji usługi klient wysyła SMS o treści TAK pod numer 8023. Usługa ponownej aktywacji jest bezpłatna. System odeśle klientowi SMSa o treści Usługa "Kto dzwonił?" została ponownie włączona.

Informacje o usłudze znajdą się na stronach www.plusgsm.pl w zakładce Usługi.

Usługa nie będzie działała:
dla klientów abonamentowych, którzy mają aktywną usługę Plus Turbo (karty dualne),
jeśli klient ustawi przekierowanie inne niż na pocztę głosową np. na numer stacjonarny,
w roamingu.

Użytkownicy SIMPLUS, którzy mogą otrzymywać połączenia, a nie mogą ich wykonywać będą otrzymywać SMS w ramach usługi.

Abonenci, którzy mają założoną blokadę połączeń wychodzących będą otrzymywać SMS w ramach usługi.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł