DAJ CYNK

LG zamyka na tydzień ochotnika w szklanym pokoju

WitekT

Wydarzenia

LG rozpoczyna eksperyment społecznościowy o nazwie onLife, który rozgrywać się będzie w centrum Warszawy, na oczach wszystkich mieszkańców, przez 7 dni.

LG rozpoczyna eksperyment społecznościowy o nazwie onLife, który rozgrywać się będzie w centrum Warszawy, na oczach wszystkich mieszkańców, przez 7 dni.

Wybrany w trakcie specjalnego procesu rekrutacji ochotnik - Patryk - na tydzień stanie się bohaterem wydarzenia i zamieszka w szklanym, całkowicie przezroczystym Kubiku LG, zaprojektowanym specjalnie na potrzeby eksperymentu. Szklany apartament LG stanął w samym centrum stolicy (przy wejściu do Złotych Tarasów od strony ulicy Emilii Plater), a przebywający w nim bohater będzie komunikować się ze światem zewnętrznym tylko i wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego LG GT540 Swift przez portal społecznościowy Facebook (profil Patryk ‘onLife’ Tomżyński) oraz Fan Page onLife.

Bohater akcji będzie miał 7 dni na zbudowanie wokół siebie siatki kontaktów i społeczności, która pomoże mu wydostać się ze szklanego apartamentu w trakcie toczącej się gry o jego uwolnienie. W trakcie akcji główny bohater ma szansę stać się "duszą towarzystwa", gdyż tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w Kubiku LG pozwolą mu wrócić do świata realnego.

LG stworzyło onLife, ponieważ pragnie sprawdzić na ile każdy z nas znajdując się nawet na bezludnej wyspie - czego symbolem jest szklany Kubik, może prowadzić życie towarzyskie tylko przy pomocy telefonu LG z dostępem do portali społecznościowych? Na ile każdy z nas może aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach, w których biorą udział nasi znajomi, nawet, jeśli fizycznie przebywamy w innym miejscu oraz czy w mobilnej przestrzeni interaktywnej będąc w jednym miejscu można mieć cały świat w zasięgu ręki? Oto jest pytanie na które pomoże odpowiedzieć eksperyment LG - napisał producent w komunikacie prasowym.



Osoba uczestniczącą w eksperymencie przebywa w onLife - odpowiedniku wirtualnej rzeczywistości, która istnieje naprawdę. Tylko możliwość nawiązywania kontaktów, siatka jej znajomych i relacje, jakie zbuduje podczas czasu spędzonego w szklanym Kubiku LG pozwolą jej wrócić do świata realnego. Wszyscy obserwatorzy będą mogli na żywo sprawdzać, czy to co dzieje się np. na Facebooku jest w stanie zmieniać realną sytuację uczestnika akcji w onLife. Podczas trwania eksperymentu, główny bohater przy pomocy telefonu LG GT540 Swift przeprowadzi szereg gier oraz inicjatyw, dzięki którym zaktywizuje społeczność internetową zgromadzoną wokół siebie zarówno w realu jak i w sieci.

Równocześnie na specjalnie dedykowanym Fan Page "on Life" w portalu Facebook.pl będzie przeprowadzona gra typu ARG (ang. Augmented reality Game, czyli Gra Rzeczywistości Rozszerzonej), w której jedną z zasad będzie odnalezienie specjalnych kodów ukrytych w różnych częściach Warszawy. W ten sposób współpraca internautów połączona z działaniem w świecie rzeczywistym stanie się jedynym kluczem do wydostania Patryka z Kubika LG.

Jesteśmy świadkami zmian społecznych, jakie zachodzą dzięki coraz większemu udziałowi nowych technologii w naszym życiu codziennym. Wpływają one na rzeczywistość społeczną i zmuszają do zmiany myślenia i działania. W XXI wieku bycie samemu np. na bezludnej wyspie, czego symbolem jest Kubik LG, wcale nie oznacza samotności. Takie podejście do technologii jest wynikiem szerszych zmian społecznych, które chcę dokładnie obserwować i zbadać - mówi Tomasz Sobierajski - socjolog, który zdecydował się czuwać nad eksperymentem.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: LG