Wirtualna Polska i NetSprint.pl testują link telefoniczny - nowy produkt reklamowy w wyszukiwarce, płatny w modelu "za kontakt". Link telefoniczny to reklama tekstowa, wyświetlana na górze wyników wyszukiwania, składająca się z tekstu reklamowego oraz specjalnego numeru telefonu. Nowy produkt powstał z myślą o przedsiębiorcach lokalnych oraz wszystkich firmach prowadzących sprzedaż przez telefon.
Link telefoniczny będzie rozliczany w modelu "pay per call", czyli za połączenie telefoniczne trwające dłużej niż 10 sekund. Takie rozwiązanie, w połączeniu z geotargetowaniem i określonymi słowami kluczowymi, pozwoli reklamodawcy na efektywne dysponowanie budżetem reklamowym.
Każdemu reklamodawcy przydzielony zostanie indywidualny numer telefonu, wyświetlany obok tekstu reklamowego. W zależności od potrzeb, będzie to numer 0800 lub lokalny. Wszystkie rozmowy od zainteresowanych klientów będą automatycznie przekierowywane na telefon reklamodawcy.
Rozwiązanie od strony technologicznej przygotowane zostało we współpracy z firmą easyCALL.pl, która dostarcza infrastrukturę, technologie przekierowania połączeń telefonicznych oraz system bilingowy do rozliczania usługi.
Źródło tekstu: NetSprint