Zarząd MediaTel informuje, że 18. maja
złożył do Prezesa URTiP wniosek o przeprowadzenie kontroli przestrzegania przez Telekomunikację Polską decyzji Prezesa URTiP.
Kontrola ma dotyczyć udostępnienia infrastruktury telekomunikacyjnej, a w szczególności skonfigurowania w sieci TP na obszarze całego kraju serii 20 numerów CPP należących do MediaTel oraz stosowania zasad rozliczeń z tym związanych, zgodnie z zasadami określonymi w Decyzji.
Mediatel wnioskuje o nałożenie na TP kary pieniężnej w kwocie 20 mln zł oraz nałożenie kary pieniężnej na Prezesa Zarządu TP w wysokości 300%
jego miesięcznego wynagrodzenia, w związku z niezastosowaniem się TP do warunków
udostępnienia infrastruktury telekomunikacyjnej oraz niedokonywaniem rozliczeń z tego tytułu, zgodnie z zapisami powołanej Decyzji.
MediaTel jako uzasadnienie swojego wniosku podaje fakt, że od 20. grudnia, czyli od momentu wydania przez Prezesa URTiP Decyzji o połączeniu
sieci TP oraz MediaTel, do dnia dzisiejszego TP nie wykonała swojej powinności. Chodzi m.in. o udostępnienie infrastruktury telekomunikacyjnej - skonfigurowania w sieci TP na terenie całego kraju, serii dwudziestu numerów CPP należących do MediaTel (nr CPP: 020 - 7x31, 020 - 8x31). Do dnia dzisiejszego, mimo wielokrotnych pisemnych wezwań w tej sprawie, TP nie tylko nie
wykonała ciążących na niej, a wynikających z powołanej Decyzji Prezesa URTiP obowiązków wobec MediaTel oraz nie poinformowała o przyczynach
tego opóźnienia, ale nie udzieliła jakichkolwiek wyjaśnień w tej sprawie, nie proponując także żadnego rozwiązania, ani terminu, w którym
ciążące obowiązki mogłaby wykonać. Wszelka korespondencja kierowana przez MediaTel do TP w tej sprawie na przestrzeni około półtora
roku pozostawała i nadal pozostaje bez odpowiedzi. Według ostatnich i jak się wydawało ostatecznych ustaleń ze spotkania z dnia 26. stycznia 2005 r. przedstawiciel TP zobowiązał się do przedstawienia stanowiska w sprawie numerów CPP do dnia 15. lutego 2005 r. Pomimo upływu
3 miesięcy od tego wyznaczonego i przyjętego przez TP terminu nadal nie nastąpił żaden postęp w tej sprawie. TP nie określiła swojego
stanowiska ani też nie złożyła jakiejkolwiek propozycji rozwiązania tej sprawy. To oznacza, że niewykonywanie przez TP decyzji w tym
zakresie ma charakter trwały i uporczywy co uzasadnia przedmiotowe wnioski.
Źródło tekstu: MediaTel