DAJ CYNK

Miliony dolarów za gry z App Store

LuiN

Wydarzenia

Najpopularniejsze tytuły komercyjnych gier dostępnych w App Store pobierane są w ilości kilkuset tysięcy sztuk miesięcznie. Gry przygotowywane na potrzeby telefonów komórkowych to odrębna i obecnie bardzo profitowa gałąź rynku elektronicznej rozrywki.

Najpopularniejsze tytuły komercyjnych gier dostępnych w App Store pobierane są w ilości kilkuset tysięcy sztuk miesięcznie. Gry przygotowywane na potrzeby telefonów komórkowych to odrębna i obecnie bardzo profitowa gałąź rynku elektronicznej rozrywki.

Gry na iPhone'a "wciągają" w różnym stopniu. Darmowa gra MazeFinger biła w swoim czasie rekordy popularności. Średni czas, który spędza przy niej użytkownik iPhone'a to 6 minut na każde uruchomienie - to niewiele. Grudniowy hit - gra Rolando - trzyma przy telefonie średnio 20 minut na każde uruchomienie.



Rolando to dzieło jednej osoby - Simona Olivera. Programisty nie chciały przyjąć do pracy żadne koncerny - ze względu na brak doświadczenia. Od premiery w grudniu, gra Olivera sprzedała się w ilości ponad 700 tys. sztuk (początkowa cena aplikacji wynosiła 9,99 dolarów, obecnie jest to 4,99 dolarów).



Obecnie programista z sypialni przewędrował do własnego biura i w kilkuosobowej ekipie planuje kolejne tytuły. Na własne umiejętności zdani byli też Steve Demeter (autor gry Trism) oraz Ethan Nicholas (autor iShoot) - w obu przypadkach trud włożony w napisanie gry zwrócił się z nawiązką.



Daniel Cassley, autor Aurora Feint, zarobił na swoim produkcie krocie już w pierwszym miesiącu od premiery, gdy grę pobrano ponad milion razy. Gra Enigmo zarobiła ponad 1,5 mln dolarów, co daje około 810 tys. pobrań. Pobrany 133 tys. razy Nanosaur 2 (aplikacja tego samego producenta co gra Enigmo) zarobił już "tylko" 77 tys. dolarów.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu Apple iPhone w katalogu.
Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu Apple iPhone 3G w katalogu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: toucharcade, wł