DAJ CYNK

mPunkt ubezpiecza telefony z PZU

WitekT

Wydarzenia

By pomóc swoim klientom, których komórki uległy nieszczęśliwym wypadkom, mPunkt rozpoczął współpracę z PZU. Dzięki temu, już od października będą oni mogli skorzystać z pierwszego na polskim rynku powszechnego ubezpieczenia dla nowo zakupionych telefonów komórkowych w sieci mPunkt.

By pomóc swoim klientom, których komórki uległy nieszczęśliwym wypadkom, mPunkt rozpoczął współpracę z PZU. Dzięki temu, już od października będą oni mogli skorzystać z pierwszego na polskim rynku powszechnego ubezpieczenia dla nowo zakupionych telefonów komórkowych w sieci mPunkt.

Doskonale funkcjonujące na rynkach Europy Zachodniej polisy ubezpieczeniowe dla telefonów komórkowych nareszcie doczekały się swojej premiery w Polsce. Wspólny projekt mPunkt oraz PZU dotyczący ubezpieczeń telefonów właśnie się rozpoczął. Umożliwia on wykupienie polisy wszystkim klientom mPunkt, którzy zakupią telefon komórkowy w jednym z blisko 200 sklepów należących do sieci lub u Doradców Handlowych w przypadku klientów biznesowych. Roczny koszt zakupu ubezpieczenia, w zależności od wybranego przez klienta wariantu, kosztuje od 69 do 109 zł.

Polisy ubezpieczeniowe dostępne są w trzech zakresach – pełnym, ograniczonym oraz kradzieżowym.

Pierwszy wariant przewiduje naprawę lub wymianę aparatu telefonicznego w przypadku zniszczenia np. zalanie wodą, upadek, wyłamanie lub złamanie któregoś z elementów. Dodatkowo polisa o pełnym zakresie obejmuje utratę aparatu wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku. W każdym z przypadków ubezpieczenie obejmuje naprawę lub wymianę aparatu telefonicznego.

Drugi wariant ubezpieczenia o zakresie ograniczonym przewiduje naprawę lub wymianę aparatu uszkodzonego. Nie obejmuje on przypadków kradzieży.

Trzecia możliwość, to ubezpieczenie o zakresie kradzieżowym. Klient, któremu skradziono telefon w ramach ubezpieczenia dostaje nowy aparat – taki sam jak model ubezpieczony lub o zbliżonych parametrach.

Wszelkiego rodzaju zdarzenia podlegające zakresowi ubezpieczenia, należy zgłaszać w sklepach mPunktu lub u Doradców Handlowych obsługujących klientów biznesowych, z kompletem wymaganych dokumentów m.in. protokołem z policji w przypadku kradzieży lub rabunku.

Z szacunkowych wyliczeń wynika, że w 2005 roku w sklepach mPunkt sprzeda się ok. 360 tys. telefonów – wśród nich są aparaty z abonamentem w sieci Plus GSM, na kartę, oraz telefony bez umowy, czyli takie, które można zakupić w korzystnej cenie bez konieczności podpisywania umowy z operatorem, bez simlocka, działające we wszystkich sieciach GSM. Według wstępnych prognoz mPunkt planuje, że 15% telefonów, które zostaną sprzedane w najbliższym roku zostanie zakupione wraz z polisą ubezpieczeniową.

Warianty ubezpieczenia:

1. Wariant pełny przewiduje kompleksową ochronę ubezpieczeniową w zakresie kradzieży z włamaniem, rabunku oraz uszkodzeń mechanicznych telefonu, nie objętych gwarancją producenta:
w przypadku uszkodzenia, które da się naprawić, mPunkt Polska zwraca klientowi naprawiony telefon,
w przypadku uszkodzenia tzw. całkowitego, które wyklucza naprawę, mPunkt Polska zwraca nowy, taki sam model telefonu, bądź inny o zbliżonych parametrach,
w przypadku kradzieży z włamaniem, lub rabunku mPunkt Polska zwraca nowy, taki sam model telefonu, bądź inny o zbliżonych parametrach.

2. Wariant ograniczony (uszkodzenie telefonu). Wariant przewiduje naprawę lub wymianę aparatu w przypadku uszkodzeń mechanicznych telefonu, nie objętych gwarancją producenta.
Koszt ubezpieczenia:
79,00 zł przy ubezpieczeniu do pierwszej szkody,
109,00 zł bez względu na liczbę szkód innych niż całkowite (czyli kwalifikujące do wymiany telefonu).

3. Wariant ograniczony (utrata telefonu). Przewiduje wymianę telefonu komórkowego w przypadku jego utraty na skutek kradzieży z włamaniem lub rabunku. Koszt ubezpieczenia - 69,00 zł.

Warunki dochodzenia odszkodowania:

Klienci, których telefony komórkowe zostały skradzione lub uszkodzone, a którzy wykupili polisę ubezpieczeniową mogą ubiegać się o naprawę lub wymianę telefonu według następujących zasad:

1. Zgłoszenie szkody musi nastąpić w ciągu 2 dni roboczych od stwierdzenia szkody, jednak nie później niż 5 dni roboczych od jej wystąpienia.

2. Szkody kradzieżowe i rabunkowe:
klient zgłasza szkodę do Inspektoratu PZU za pośrednictwem mPunktu,
w celu ustalenia odpowiedzialności Ubezpieczyciela użytkownik powinien przekazać Certyfikat ubezpieczenia (otrzymany w dniu jego wykupienia) z adnotacją złożono wniosek do operatora o zablokowanie numeru IMEI oraz protokół policyjny z dnia zaistnienia szkody,
PZU w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania faksem kompletu dokumentów od poszkodowanego użytkownika, przekazuje informację do Centrali mPunkt odnośnie odpowiedzialności za szkodę.

3. Szkody pozostałe:
klient zgłasza szkodę do mPunktm,
klient musi dostarczyć do mPunkt uszkodzony aparat lub jego pozostałości wraz z Certyfikatem ubezpieczenia. mPunkt zobowiązuje się do usunięcia szkody w przeciągu 14 dni. Jeżeli naprawa nie będzie możliwa klient otrzyma taki sam aparat lub o zbliżonych parametrach technicznych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: mPunkt