DAJ CYNK

Nie będzie miejsca dla małych graczy

WitekT

Wydarzenia

Rynek telefonów komórkowych dynamicznie się rozwija, jednak wkrótce może na nim zabraknąć miejsca dla mniejszych producentów – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera.

Rynek telefonów komórkowych dynamicznie się rozwija, jednak wkrótce może na nim zabraknąć miejsca dla mniejszych producentów – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku sprzedaż telefonów komórkowych osiągnęła poziom 180,6 mln sztuk, czyli była o blisko 27 mln sztuk wyższa niż 12 miesięcy wcześniej. Wyniki są lepsze od spodziewanych, dlatego też Gartner zrewidował swoje prognozy sprzedaży na cały rok. Według nowego, bardziej optymistycznego wariantu, światowy rynek ma w tym roku wchłonąć 750 mln sztuk komórek – aż o 13% więcej niż w roku 2004.

Od stycznia do marca najwięcej telefonów sprzedała Nokia – 54,9 mln sztuk. Kluczowym czynnikiem dla uzyskania tak dobrego rezultatu okazała się być agresywna strategia cenowa na szybko rosnącym rynku chińskim. Druga w rankingu Motorola sprzedała 30,3 mln sztuk telefonów. Trzecie miejsce zajął Samsung, który szczególnie dobrze radzi sobie w Europie Zachodniej i Rosji. Kolejne pozycje przypadły w udziale firmom LG, Siemens i Sony Ericsson.

Wzrost sprzedaży nie oznacza jednak, że wszyscy producenci telefonów komórkowych mają przed sobą świetlaną przyszłość. Rynki, które rozwijają się najszybciej, to kraje relatywnie biedne – klienci oczekują więc tanich telefonów, co wymusza nieustanne obniżanie marż. Z kolei w krajach zamożnych konkurencja jest ogromna, co także przekłada się na niski poziom cen. Dlatego analitycy Gartnera przewidują, że mali producenci mogą mieć kłopoty z utrzymaniem rentowności i zapewne klika firm będzie w najbliższym czasie zmuszonych do wycofania się z rynku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ZDnet, 4Press