DAJ CYNK

Co tu jest napisane? A, to Nokia ma nowe logo

Mieszko Zagańczyk

Wydarzenia

NOKIA nowy logotyp

AOCIA? Nie, to nowy logotyp firmy NOKIA. Zmieniły się też kolory. Całość ma odzwierciedlać nową tożsamość marki oraz dalsze, ambitne plany rozwoju firmy.

Podczas targów MWC 2023 firma Nokia ogłosiła gruntowny rebranding swojego logotypu, który stanowił wizerunek marki od około 60 lat. Zamiast prostych, czytelnych liter NOKIA o charakterystycznym, wręcz ikonicznym już kroju, Finowie wybrali dość odważne, nowoczesne, „cyfrowe” liternictwo, które początkowo może powodować problemy z rozpoznaniem, o jaką właściwie markę chodzi.

Nokia nowe logo

W podstawowym wariancie logotypu Nokia wciąż trzyma się koloru granatowego, ale niekoniecznie w połączeniu z dotychczasową bielą. Na stronie producenta pojawi się już nowy logotyp na czarnym tle, ale prezentując odświeżony wizerunek marki,

Nokia przedstawiła też kilka wariantów kolorystycznych, z różami czy zieleniami w tle, które najprawdopodobniej będą stosowane wraz z innymi w zależności od potrzeb – ale niekoniecznie jako główny wyróżnik marki, tylko sytuacyjnie, w materiałach promocyjnych i reklamowych. Nowy logotyp ma być sukcesywnie wprowadzany we wszystkich prezentacjach firmy, w tym także na budynkach.

Nokia nowe logo

Zmiana logotypu wynika z kilku przyczyn. Po pierwsze, jak wyjaśnił dyrektor generalny firmy, Pekka Lundmark, Nokia jest obecnie firmą z branży technologii biznesowych, a stary logotyp kojarzył się głównie ze smartfonami. Telefony Nokia wciąż są produkowane, ale po udzieleniu licencji na wykorzystanie marki dla firmy HMD Global, która jak wszystko wskazuje, pozostanie przy starym liternictwie.

Nokia nowe logo

Główna, biznesowa Nokia, która jest jednym z dostawców rozwiązań i infrastruktury 5G, zapowiada intensywny rozwój i nową strategię. Firma chce zwiększyć swoje udziały w rynku wśród usługodawców, w tym operatorów, a tu ważnym czynnikiem ma być postrzeganie Nokii jako zaufanego dostawcy w odróżnieniu od producentów z Chin. 

Nokia nowe logo

Firma chce pozyskać nowych klientów i być postrzegana jako „lider innowacji technologicznych B2B, pionier przyszłości, w której sieci spotykają się z chmurą”. Finowie chcą ponadto wdrożyć nowe modele biznesowe, takie jak As-a-Service i być gotowi na zaangażowanie w nowe trendy, jak Metaverse. Firma zamierza oferować też rozwiązania do automatyzacji fabryk i centrów danych. Nowa strategia ma przynieść Nokii trwały, zyskowny wzrost.

Ankieta
41%
47%
12%

Wszystkich głosujących: 411

Źródło ankiety: Co tu jest napisane? A, to Nokia ma nowe logo

Zobacz: Nokia ucieka z produkcją smartfonów do Europy
Zobacz: Nokia wdraża sieć do obsługi infrastruktury TV w Polsce

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis.pl, Nokia

Źródło tekstu: Nokia, Reuters