DAJ CYNK

Nokia szósta w rankingu BusinessWeek

WitekT

Wydarzenia

Nokia zajmuje wysoką, szóstą pozycję na liście najbardziej wartościowych marek oraz jest w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Obydwa rankingu zostały przeprowadzone dla magazynu BusinessWeek.

Nokia zajmuje wysoką, szóstą pozycję na liście najbardziej wartościowych marek oraz jest w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Obydwa rankingu zostały przeprowadzone dla magazynu BusinessWeek.

W rankingu 100 najbardziej wartościowych marek świata opublikowanym w lipcu przez BusinessWeek w lipcu Nokia znalazła się na szóstym miejscu na świecie i pierwszym w Europie. Nokia jest też jedyną firmą telekomunikacyjną w pierwszej dziesiątce tego rankingu. W porównaniu z poprzednim rokiem Nokia wspięła się o dwa miejsca w górę. Pierwsze miejsce zajęła Coca-Cola, drugie Microsoft, a trzecie IBM. Ranking BusinessWeek 100 najbardziej wartościowych marek świata został przeprowadzony przy współpracy z Interbrand Corporation po raz piąty.

Przy ocenie najbardziej wartościowych marek świata branych jest pod uwagę wiele czynników. W celu równej kwalifikacji firm każda marka powinna mieć wartość powyżej 1 miliarda dolarów, z czego 1/3 tej wartości powinna być zarabiana poza granicami kraju pochodzenia marki, oprócz tego marka powinna posiadać publicznie dostępne informacje o marketingu i danych finansowych. Interbrand BusinessWeek skupia się głównie na ocenie założeń przyszłych dochodów. Prognozowane dochody są następnie dyskontowane do teraźniejszej wartości, jednak z uwzględnieniem prawdopodobieństwa, że rzeczywiście staną się one materialne.

To kolejna wysoka ocena marki Nokia w tym roku. W kwietniu Nokia po raz piąty została wybrana przez czytelników Reader's Digest za najlepszą markę telefonów komórkowych w Polsce i 17 krajach Europy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Nokia