Telefony Nokia to najczęściej rozpoznawane telefony komórkowe w Polsce - wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego w styczniu 2005 roku przez
TNS OBOP.
Nokia nie tylko tradycyjnie cieszy się dużą popularnością wśród ludzi młodych - w wieku 15-29 lat, gdzie wskaźnik znajomości sięga 98% - lecz także wśród osób po 50 roku życia, gdzie wskaźnik ten wynosi 70%. Co więcej, w tej grupie wiekowej dystans Nokii do reszty marek jest nawet bardziej widoczny, niż wśród osób młodszych.
Niemal wszystkie nastolatki znają też inne marki telefonów komórkowych. Większość z nich zna też marki takie jak: Siemens, Sony/Ericsson, Motorola, Sony, Samsung, czy Alcatel. Wśród osób starszych znajomość ta nie jest tak wysoka.
Znajomość wspomagana marek telefonów komórkowych w podziale na grupy wiekowe:
15-19
1. Nokia - 100%
2. Siemens - 99%
3. SonyEricsson - 96%
4. Motorola - 95%
5. Sony - 91%
50-59
1. Nokia - 85%
2. Motorola - 63%
3. Siemens - 59%
4. Sony - 64%
5. SonyEricsson - 39%.
Ponadto pozycja Nokii jako lidera jest najmniej zagrożona na wsiach oraz w małych miejscowościach. W większych miastach rośnie znajomość innych marek telefonów i jej przewaga względem takich producentów jak Motorola, Siemens, Samsung nie jest już tak jednoznaczna.
Źródło tekstu: TNS OBOP, wl