DAJ CYNK

Operatorzy komórkowi chcą dostarczać szerokopasmowy Internet

WitekT

Wydarzenia

Operatorzy komórkowi rzucają wyzwanie tradycyjnym dostawcom Internetu. Chcą podwoić w tym roku liczbę swoich abonentów korzystających z dedykowanych rozwiązań do transmisji danych.

Operatorzy komórkowi rzucają wyzwanie tradycyjnym dostawcom Internetu. Chcą podwoić w tym roku liczbę swoich abonentów korzystających z dedykowanych rozwiązań do transmisji danych.

Sieci komórkowe mają około 175 tys. aktywnych abonentów Internetu. Chcą konkurować z rynkowym gigantem – Telekomunikacją Polską – która obsługuje około 1,5 mln Internautów, co przynosi jej każdego miesiąca ponad 100 mln zł przychodów. Jest więc o co walczyć.

Centertel nie chce podać szczegółowych danych, ale liczbę jego abonentów korzystających z Internetu można szacować na 75 tys. Z usług iPlus Polkomtela korzysta około 55 tys. użytkowników. Blue connect PTC ma około 45 tys. klientów.

Determinacja w rozwijaniu usług jest odwrotnie proporcjonalna do udziału w rynku. PTC intensywniej niż konkurenci inwestuje w bezprzewodową sieć transmisji danych UMTS. Do końca roku cała ta sieć ma być gotowa do świadczenia usług dostępowych z prędkością około 2-3 Mb/s (technologia HSDPA), porównywalną z oferowaną w sieciach stacjonarnych. Według nieoficjalnych informacji, taka oferta pojawi się po wakacjach.

I Polkomtel, i Centertel zdobyły dużą liczbę klientów nie dzięki "szybkim" sieciom, ale dzięki polityce cenowej i marketingowi. Strategia PTC jest jednak inna, bo w przeciwieństwie do konkurentów operator Ery nie ma wsparcia w sieciach stacjonarnych. Przynajmniej na razie. Za Orange stoi TP, a Polkomtel również zaczął wchodzić w telefonię stacjonarną.

Poza 175-tysięczną rzeszą abonentów płacących miesięczne rachunki za dostęp do internetu wszyscy trzej operatorzy mają kilka razy liczniejszą grupę klientów, którzy okazjonalnie korzystają z dostępu do sieci w ramach standardowych planów telefonicznych. Zaczyna się jednak unifikacja tych usług.

Do niedawna iPlus konkurował z pakietami internetowymi w planach telefonicznych, ale to się zmieniło wraz z wprowadzeniem nowych taryf. Punkt ciężkości przesunął się wyraźnie na iPlusa - wyjaśnia Przemysław Bukato z działu usług internetowych Polkomtela.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu