Narzędzie do profilowania grup klientów, system elektronicznych etykiet cenowych, zastosowanie Internetu Rzeczy w licznikach prądu, platforma szkoleniowa oparta na wirtualnej rzeczywistości – to tylko niektóre z projektów, nad którymi w najbliższym czasie Orange Polska będzie pracował z dziewięcioma start-upami wyłonionymi w ramach programu Orange Fab.
Orange Fab to międzynarodowy program dla start-upów stworzony przez Orange, który w Polsce wystartował w 2014 roku. By nadać inicjatywie większego rozmachu, operator podjął teraz współpracę z zewnętrznymi akceleratorami Space3ac i Accelup oraz programem Poland Prize.
- Space3ac i Accelup pozwalają nam głębiej sondować rynek, dotrzeć do większej liczby start-upów, a tym samym znaleźć najbardziej wartościowe rozwiązania. Program Poland Prize daje możliwość dotarcia także do projektów zagranicznych – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes ds. rynku biznesowego Orange Polska.
W programach akceleracyjnych Space3ac i Accelup, w których Orange Polska jest odbiorcą technologii, start-upy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie swoich rozwiązań. Start-upy oprócz zastrzyku finansowego na przeprowadzenie pilotażu u odbiorcy technologii, otrzymują wsparcie mentoringowe – nie tylko od Orange, ale też dodatkowe płatne wsparcie rozwojowe z innych źródeł. Start-upy mają dostęp do infrastruktury Orange oraz możliwość integracji m.in. z platformami Live Objects i Flexible Engine. Zyskują ponadto przestrzeń co-workingową na spotkania z ekspertami lub przyszłymi klientami.
Zobacz: Orange rozszerza współpracę ze start-upami w ramach Orange Fab
Zobacz: Polskie startupy z Orange Fab pokazały się w Paryżu
Do rozwijania i testowania projektów, które mają szansę na wdrożenie w ramach komercyjnej współpracy, zostały zaproszone następujące start-upy:
Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu i tak na przykład w najbliższym czasie planowany jest wyjazd na Demo Days jednego z chińskich akceleratorów, co da młodym firmom możliwość zaprezentowania się na tamtym rynku.
Zobacz: Sesame+ z Polski na Orange Fab w Paryżu
Zobacz: Holenderski start-up zbudował... inteligentny pisuar, który pokazuje reklamy
Od początku programu kilkadziesiąt projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).
Źródło zdjęć: Orange
Źródło tekstu: Orange