DAJ CYNK

Play wprowadza 5G Ready, markę bazującą na LTE-A

Lech Okoń

Wydarzenia

Szybki marketing ma pomóc sieci Play w zdobyciu pozycji lidera w wyścigu 5G. Do końca roku 5G Ready będzie dostępne na 30% nadajników Play, dla 20% populacji kraju.

Jak czytamy w dzienniku Rzeczpospolita, sieć Play rusza z akcją marketingową, której celem jest przedstawienie infrastruktury operatora jako "5G Ready". Działania te potwierdziliśmy w biurze prasowych operatora.

Obecnie Play ma 2 tys. nadajników znakowanych jako 5G Ready, a do końca roku ma ich być 3,1 tys. Mowa tutaj w praktyce o rozwiązaniu LTE Advanced, a więc rozwinięciu 4G korzystającym z agregacji pasm (technologia dostępna u wszystkich polskich operatorów). 

Średnio 80 - 100 Mb/s

Zamiast dotychczasowych średnich na poziomie 20 - 30 Mb/s, nadajniki 5G Ready oferują 80-100 Mb/s, a szczytowo nawet kilkaset megabitów. Klienci nie muszą niczego uruchamiać, technologia jest już dostępna od dłuższego czasu, zmienia się jedynie nomenklatura z LTE-A na 5G Ready.

Kiedy pełne 5G?

Jednocześnie ruszają testy właściwego 5G w sieci Play - jeszcze w te wakacje Play uruchomi 6 pierwszych lokalizacji testowych. Oparte będą one, podobnie jak w przypadku T-Mobile czy Orange, na częstotliwościach użyczonych przez UKE. Na komercyjne 5G przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Zobacz: Sachajko: Sprzeciw wobec 5G sposobem na wygrane wybory
Zobacz: Minister Cyfryzacji o sieci 5G: 'To nie kolejna odsłona nowej, zaktualizowanej technologii, to coś więcej'
Zobacz: T-Mobile: Testy 5G w kolejnych miastach, światłowody, telewizja i gigabitowe łącza radiowe

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: wł

Źródło tekstu: Rzeczpospolita