DAJ CYNK

Pożegnanie z Ideą

WitekT

Wydarzenia

19. września pożegnaliśmy Ideę, jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek telekomunikacyjnych. Dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka ta stała się znana blisko 9 na 10 Polakom.

19. września pożegnaliśmy Ideę, jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek telekomunikacyjnych. Dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka ta stała się znana blisko 9 na 10 Polakom.

Idea była również najlepiej ocenianym i najchętniej polecanym przez użytkowników operatorem komórkowym w kraju - wynika z raportu Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005, przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team, będący wspólnym przedsięwzięciem TNS OBOP i ZEZ/PÓŁ.

Wskaźnik znajomości spontanicznej i wspomaganej w latach 2001-2004.


Tak powszechna znajomość marki Idea wśród Polaków to efekt szeroko zakrojonych działań marketingowych, których jednym z kluczowych elementów były kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem m.in. telewizji, radia i prasy. W ten sposób PTK Centertel - właściciel marki, uplasował się w pierwszej dziesiątce firm przeznaczających największe nakłady na reklamę. Od wprowadzenia na rynek marki Idea Polacy mogli obejrzeć prawie 120 tys. spotów reklamowych wykupionych przez PTK Centertel. Telewizyjna promocja Idei trwała łącznie niemal 700 godzin (gdyby spoty Idei odtwarzać non-stop, trwałoby to ok. 29 dni) i kosztowała, według danych cennikowych, prawie miliard złotych.

TOP10 reklamodawców w telewizji w latach 1997-2005.


Od dłuższego czasu spekulowano o zmianach na polskim rynku telekomunikacyjnym związanych z planowanym re-brandingiem i o tym, która sieć zdecyduje się na to najprędzej. Idea wiele razy w ostatnich latach była liderem zmian: jako pierwsza zaproponowała darmowe minuty w abonamencie, jednolitą stawkę za połączenia czy ofertę typu mix. Najbliższe miesiące pozwolą ocenić, czy kolejny rewolucyjny ruch również okaże się sukcesem, a Orange sprosta pokładanym w nim nadziejom - mówi Anna Karczmarczuk, Lider Sektora Rynku Telekomunikacyjnego i IT w TNS OBOP.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telecom Team