DAJ CYNK

Raport OECD: droga, polska telefonia stacjonarna

WitekT

Wydarzenia

Usługi telefonii stacjonarnej w Polsce należą do jednych z najdroższych w krajach OECD, a w przypadku telefonii komórkowej jesteśmy w środku stawki - wynika z opublikowanego właśnie corocznego raportu tej organizacji poświęconego telekomunikacji, cytowanego przez Gazetę Prawną.

Usługi telefonii stacjonarnej w Polsce należą do jednych z najdroższych w krajach OECD, a w przypadku telefonii komórkowej jesteśmy w środku stawki - wynika z opublikowanego właśnie corocznego raportu tej organizacji poświęconego telekomunikacji, cytowanego przez Gazetę Prawną.

Pod względem inwestycji Polska jest na szarym końcu wśród krajów OECD, bo stanowią one zaledwie 13,4% przychodów operatorów przy średniej na poziomie 15,3%. W przeliczeniu na mieszkańca jest to około 40 dolarów, mniej jest jedynie w Turcji (19 dolarów), a średnia to 136 dolarów rocznie na głowę. Lepiej jest w wypadku odniesienia do PKB - 3,2%, lepiej jest tylko w Wielkiej Brytanii, a średnia to 2,3%.

Koszty używania telefonu stacjonarnego w polskim domu (po uwzględnieniu siły nabywczej pieniądza) są najwyższe wśród krajów OECD. W przypadku osób mało dzwoniących wynoszą ponad 699 dolarów rocznie, w przypadku statystycznego użytkownika 1066 dolarów, a w przypadku osób bardzo dużo dzwoniących - 1880 dolarów rocznie. Tuż za nami są Czechy i Turcja.

W przypadku kosztów używania telefonu stacjonarnego przez biznes mamy drugą pozycję: 982 dolary rocznie na linię w przypadku małej firmy i 1236 dolarów w firmie średniej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Prawna